Valls per la Llengua impulsa una nova edició del Convit. Es tracta d'un repte ciutadà que pretén augmentar l’ús social del català a Valls a través d’un canvi en els hàbits lingüístics, amb el repte de mantenir el català quan es parli amb persones que ja entenen la llengua durant 21 dies.
Després de la bona acollida entre la població general l’any passat, en què un 70% dels participants van mantenir el català en les converses, en aquesta segona edició s’afegeix al Convit general, adreçat a qualsevol persona de Valls, el Convit específic, orientat a entrenadors esportius i monitors de clubs esportius i d’entitats de lleure.
Per participar-hi (l’edat mínima és de 16 anys), caldrà apuntar-se en un formulari abans del 26 de març a través del lloc web de Valls per la Llengua. El Convit començarà el 23 d’abril i durarà fins al 13 de maig. Prèviament, els participants faran una sessió formativa d’una hora i mitja entre l’11 i el 20 d’abril. Durant els 21 dies, rebran cada nit un breu qüestionari perquè consignin la freqüència aproximada amb què aquell dia han mantingut el català.
Les dades globals de l’experiència es presentaran a les Jornades de Valls per la Llengua a finals de novembre i serviran també per afinar l’organització dels propers Convits, tant generals com específics.
Fidel a la llengua durant 21 dies: Presenten el repte que vol augmentar l'ús del català a Valls
En la proposta de l'any 2022, el 70% dels participants van mantenir el català en les converses
ARA A PORTADA
-
L'antiga recepció i les pistes esportives de la Residencial de Tarragona seran de propietat municipal TarragonaDigital
-
La URV ofereix un nou màster centrat en la gestió de la «descarbonització industrial i social» TarragonaDigital
-
L'activitat a l'aeroport de Reus creix durant el mes d'abril fins als 117.000 passatgers TarragonaDigital
-
La capital de la Conca de Barberà presenta el document Montblanc 2030, l'estratègia turística del municipi TarragonaDigital
-

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 14 de març de 2023 a les 17:54
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents escolaritzats a Reus fan un consum de risc d'alcohol
-
Societat Tres concursants del Baix Camp participen en el nou programa presentat per Àngel Llàcer a 3Cat
-
Societat L’Ajuntament de Calafell plantarà 401 arbres en el lloc dels 142 que ha de retirar per les obres a Segur Platja
-
Societat La família Ribé Robusté dona a l'Arxiu Municipal de Valls dos fons patrimonials únics
-
Societat Tasts gratuïts, activitats familiars i espectacles en la primera Festa del Gelat que acollirà Reus
-
Societat El Consell Comarcal del Baix Camp defensa la ubicació de l’estació intermodal a Vila-seca