Fins a 37 persones han fet treballs en benefici de la comunitat el 2021 per reparar infraccions al Vendrell

Són mesures alternatives a la pena que s'acorden entre el jutjat i l'Ajuntament

Publicat el 03 de febrer de 2022 a les 10:07

Un total de 37 persones van fer treballs en benefici de la comunitat al Vendrell el passat 2021. Es tracta d'una mesura penal alternativa que serveix per reparar danys comesos a la comunitat. El Departament de Justícia de la Generalitat ofereix des de fa temps aquesta opció, per als casos de delictes o infraccions lleus.

 

«És una manera de responsabilitzar-se de les pròpies accions, sempre orientat a la reinserció de les persones», explica Bàrbara Peris, regidora de Cohesió Territorial. L'Ajuntament del Vendrell treballa des de fa anys amb els Jutjats de la ciutat per impulsar aquestes accions. La majoria són per infraccions lleus relacionades amb la mobilitat (patinets, alcoholèmia) o el vandalisme (grafits).

 

Segons les habilitats de cada persona

Els treballs s'assignen segons les habilitats de cada persona, i necessiten el seu consentiment. A canvi, aquestes no han de pagar la sanció econòmica que comporta la seva infracció. Les diferents regidories de l'Ajuntament contacten després amb els Jutjats, demanant el nombre de persones que necessiten.

 

Al Vendrell la majoria de treballs el 2021 es van fer a la regidoria de Platges i Cohesió Territorial. Es tracta de pintar parets, eliminar grafits, reparar mobiliari urbà o treure plantes invasores de la platja. També s'han fet tasques de neteja de camins, millora del refugi d'animals i s'ha pintat edificis com la capella de Fàtima o els Serveis Socials.

 

Són jornades d'entre tres i quatre hores que es fan segons la disponibilitat de la persona penada. «Es fa perquè puguin seguir amb la seva vida, així, si treballen entre setmana, ho poden fer el cap de setmana», puntualitza Peris. Els Jutjats s'encarreguen de pagar la Seguretat Social.

 

En total, durant el 2021 aquestes 37 persones han fet 782 jornades, amb 2.311 hores realitzades. La intenció és seguir impulsant aquesta col·laboració durant el 2022, fent treballs de manteniment a l'espai públic i als edificis municipals.

 

Plantes invasores que s'han retirat de la platja del Vendrell.
Una de les tasques ha estat la retirada de plantes invasores a les platges. | Cedida