Moisès Tarrés i la seva gossa Mel guanyen el Concurs Internacional de Gossos d'Atura de Prades

Onze pastors de diversos punts de l'Estat i França participen en la 36a edició, amb gran afluència de públic i activitats complementàries

Publicat el 04 d’agost de 2025 a les 10:50

Prades ha tornat a ser aquest cap de setmana l'epicentre del pasturatge amb la celebració de la 36a edició del Concurs Internacional de Gossos d'Atura, que va tenir lloc el diumenge 3 d'agost al camp de futbol municipal. El guanyador ha estat Moisès Tarrés, procedent de Viladrau (Osona), amb la seva gossa Mel, una Border Collie de cinc anys. Han completat el podi José Ramón García, del País Basc, i José María Pleguezuelos, de La Canonja.

Un total d'onze pastors —entre ells dues dones— han posat a prova la destresa dels seus gossos en el maneig de ramats d'ovelles. Enguany, han participat representants de Catalunya, Aragó, Euskadi, el País Valencià, les Illes Balears i França. Entre els moments destacats de la jornada, cal esmentar la demostració de Juli Bayot, del País Valencià, amb tres gossos ensinistrats per respondre a ordres en tres idiomes diferents.

L'esdeveniment ha comptat amb una gran assistència de públic, amb 943 entrades venudes i més de 230 infants amb accés gratuït, incloent-hi una vintena de convidats d'un centre d'educació especial.

Com ja és tradició, el concurs ha estat precedit per activitats paral·leles. El dissabte 2 d'agost, la plaça Major va acollir un taller de llana a càrrec de Laia Aguilà (El Talleret del Clot), així com una mostra d'esquilada d'ovelles. Com a novetat, també s'hi va celebrar un maridatge de vins i formatges locals, conduït per Esther Gurí, del restaurant Casa Gurí de la Masó, amb productes de Capafonts, La Febró, Vimbodí, la Selva del Camp, i vins dels cellers Totò Marquès i Vega Aixalà.

Amb més de tres dècades d'història, aquest concurs té com a objectiu reconèixer l'ofici del pastor i el valor dels gossos d'atura, imprescindibles per a la gestió del ramat i també per a la prevenció d'incendis, ja que contribueixen al manteniment del sotabosc. El certamen consta de dues proves centrades en l'obediència del gos i la seva capacitat per conduir el ramat, situar-lo dins el corral i respondre amb precisió a les ordres del pastor.