El sector turístic de la Costa Daurada confia que els visitants estatals i francesos ajudin a remuntar les xifres d'ocupació a l'agost després d'un juliol bo, però sense complir les expectatives de recuperar els nivells previs a la pandèmia. "Ens estem acostant al 2019, que ja seria un èxit perquè va ser una bona temporada", indica a l'ACN el portaveu de la Federació d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), Xavier Guardià.
Tot i la bona resposta del mercat britànic i irlandès, els empresaris encara noten la manca de turisme rus. En canvi, des de la Federació de Turisme Rural de les Terres de l'Ebre (Aturebre), preveuen un 80% d'ocupació durant l'agost, recuperant els nivells anteriors a la pandèmia.
Els turistes han omplert els allotjaments de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, principalment els caps de setmana aquest mes de juliol. Guàrdia calcula que s'han assolit percentatges d'entre el 80 i el 90%, especialment durant els dies festius. El sector es mostra optimista després de dos anys marcats per les restriccions derivades de la pandèmia.
"Venim d'una misèria tal que qualsevol cosa que vingui pot ser bona, però la veritat és que la gent ha tornat", ja resumit Guardià. Els empresaris troben a faltar aquesta temporada els turistes russos. "Per la Costa Daurada és un turisme important, érem líders en el mercat rus", remarca el portaveu de la FEHT.
De moment, els mercats alemany, holandès i el belga estan funcionant bé en els càmpings, mentre que l'arribada de turisme britànic s'està recuperant i l'irlandès s'expandint respecte als anys anteriors. "L'ocupació als càmpings és millor respecte als hotels, segurament perquè el càmping té molts més clients directes, no tant de touroperador, i no treballa amb el britànic ni amb rus", concreta Guardià.
En qualsevol cas, els empresaris confien que l'agost millori substancialment les xifres de juliol. Especialment, perquè és quan està previst que facin majoritàriament vacances els turistes espanyols i francesos. En concret, els principals clients provenen de la conca de l'Ebre, València i Madrid. "Fa molts anys que considerem el mercat francès de proximitat perquè venen amb automòbil, utilitzen molt tant càmping, l'apartament com l'hotel, i fa molta taca d'oli, igual passa amb l'espanyol", detalla Guardià.
El sector, però, mostra ja certa preocupació sobre la manca de turistes russos i britànics un cop hagi acabat aquest mes de major ocupació. "L'interrogant està justament en què succeirà al setembre i octubre perquè és quan tornaria a agafar força el turisme rus, que no hi és, i els britànics veurem com es comportaran a final de temporada", abunda.
[h3]Optimisme dels allotjaments rurals ebrencs[/h3]
Per la seva banda, els propietaris dels allotjaments rurals de les Terres de l'Ebre tenen l'esperança d'assolir aquest mes d'agost nivells d'ocupació similars als registrats fa dos anys, abans de l'esclat de la pandèmia de la Covid-19. "Si no hi ha cancel·lacions, tindrem al voltant d'un 80% d'ocupació aquest mes d'agost", subratlla el portaveu d'Aturebre, Juanjo Bel. Recorda que, anteriorment, s'havia arribat en algun cas al 90%, però mai s'ha aconseguit arribar a emplenar la totalitat.
Durant aquest mes de juliol passat, les xifres han estat també relativament bones. Han assolit entre un 80 i un 90% de places ocupades, però principalment només els caps de setmana, fet que fa baixar força el percentatge global del mes. En canvi, a l'agost, admet Bel, el nivell serà força més estable durant tot el mes: bona part de les reserves corresponen a famílies i grups d'amics per estades més llargues, coincidint amb el període de vacances més generalitzat. Bona part d'aquestes reserves s'han fet amb antelació mínima d'un mes.
La Costa Daurada confia que el turisme estatal i francès faran remuntar l'ocupació a l'agost
Els allotjaments rurals de les Terres de l'Ebre esperen omplir un 80% aquest mes i arribar als nivells prepandèmia
ARA A PORTADA
-
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets TarragonaDigital
-
-
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme TarragonaDigital
-
-
Apareixen excrements en una piscina de Tarragona i detecten uns inesperats responsables TarragonaDigital
Publicat el 30 de juliol de 2022 a les 11:01
Et pot interessar
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal
-
Societat La Xarxa Vendrellenca exigeix la millora del manteniment i la neteja de les illes de contenidors
-
Societat Denuncien que el 94% dels refugis climàtics de Tarragona han estat tancats durant l'onada de calor