Fa unes setmanes que han començat les obres a la deixalleria municipal d'Alcover per millorar i ampliar les instal·lacions. L'objectiu és crear "un centre de gestió de residus més modern, que s'uneix a la necessitat d'incrementar la capacitat d'acollida i tractament de residus". El projecte l'impulsen l'Ajuntament d'Alcover i Fundació i Treball, l'empresa que gestiona el servei i compta amb una subvenció de l'Agència Catalana de Residus.
Apunten que la voluntat és "avançar cap a un model de deixalleria basat en la reutilització de productes i el reciclatge de materials". És a dir, que el servei ja no se centra només en la separació dels residus, sinó que incorpora línies de treball com "la prevenció i el reciclatge real d'aquells que són inevitables". Des del govern municipal es veu com una manera d'apostar per un model d'economia circular en l'àmbit local "i esdevenir un centre de recuperació i no un centre de transferència de residus".
És per això que, a més de les obres actuals, també es vol incentivar la conscienciació i la participació dels usuaris "convertint la gestió de la deixalleria en un sistema d'educació ambiental permanent". Per aconseguir tot això, les obres consisteixen a crear nous espais per a la reutilització, la revalorització i el reciclatge dels residus, també per als de caràcter especial.
S'instal·laran sistemes per millorar l'eficiència dels consums i per a la vigilància, el control i el registre de visites. També s'habilitaran circuits d'usuaris i per al transport de residus. Un nou sistema informàtic permetrà saber la traçabilitat que aporta cada usuari.
El projecte també inclou l'obertura d'una botiga de productes de segona mà. A més, per incentivar el reciclatge, l'Ajuntament d'Alcover aplica bonificacions a la taxa d'escombraries als veïns que fan ús del servei. Tot plegat ha de culminar a final d'any, tot i que les obres es poden executar sense haver d'alterar l'horari i el funcionament de la deixalleria.
La deixalleria d'Alcover amplia les instal·lacions per potenciar el reciclatge
El projecte va acompanyat d'una botiga de segona mà i de bonificacions fiscals als veïns que reciclin
ARA A PORTADA
-
-
S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024 TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Salou torna a carregar contra Cambrils pels incidents amb el «top manta» TarragonaDigital
-
Desmantellen l'últim tram de l'antiga línia elèctrica entre Tarragona i Vilanova i la Geltrú TarragonaDigital
-
Les famílies afectades per falta de places públiques a Reus insisteixen en la reobertura de línia a la Vitxeta TarragonaDigital
Publicat el 09 d’agost de 2023 a les 12:22
Et pot interessar
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat Aquest jardí romàntic ocult a prop de la costa de Tarragona sembla sortit d'un conte
-
Societat Més de 70 parades ompliran el parc de Voramar d'Altafulla amb cultura i tresors vintage
-
Societat El periodista Agustí Forné rebrà un reconeixement a títol pòstum
-
Societat Els infants de Reus ho tenen clar: «S'hauria de normalitzar que puguem parlar de sexualitat»
-
Societat La Diputació de Tarragona destina 700.000 euros per a subvencionar projectes de protecció del medi ambient