La Generalitat ajorna la posada en marxa del nou Hospital Joan XXIII fins al 2026

La consellera del Departament de Salut Alba Vergés ha anunciat avui que s'ha decidit ajuntar totes les fases d'obres, que començarien enguany

Publicat el 22 de gener de 2021 a les 13:00
La consellera de Salut, Alba Vergés, i el director del Servei Català de la Salut (CatSalut), Adrià Comella, han anunciat avui una inversió de 170 milions d'euros per al nou Hospital Joan XXIII de Tarragona, això sí, que no es començaria a posar en marxa fins al 2026. Això suposa un nou endarreriment respecte a anuncis anteriors, el darrer dels quals apuntava que durant el 2020 havien d'iniciar-se les obres del nou equipament, al costat de l'actual.

El nou inici d'obres serà -segons Comella- a finals d'aquest 2021 i durant el segon trimestre ja es faran els primers treballs sobre el terreny. El retard, segons el director del CatSalut, es produeix a causa d'aquesta reformulació del projecte, d'incidències en el subsòl -ja s'han fet els estudis arqueològics- i per la pandèmia.

Totes les fases de cop

A diferència del que s'havia dit anteriorment, el projecte actual preveu ajuntar totes les fases en un únic termini. Es passa, doncs, d'un trasllat gradual a un que no s'iniciarà fins que no estigui construït l'edifici (2025) i no comenci a arribar el nou equipament (2026). La modificació obeeix, segons la consellera, a construir "un hospital més adequat a les necessitats de la població" no només en base al context d'ara mateix sinó al que hi haurà "en 20 o 30 anys". Un "salt de gegant" que es finançarà amb 135 milions d'euros del pla interanual de la Generalitat i que "en els propers mesos" s'afegiran els 35 que hi falten per completar el pressupost.

[noticia]40044[/noticia]

El que queda per concretar és, d'una banda, d'on es treuran els 50 milions d'euros afegits per pagar el nou equip i, de l'altra, en quina mesura el nou edifici suposarà més dotació de personal sanitari. "És molt i molt prematur anticipar-ho en aquest moment", ha assenyalat Adrià Comella en roda de premsa.

El nou hospital tindrà 50.000 metres quadrats de superfície assistencial construïda i entre 78 i 80.000 metres quadrats totals. Mentre l'obra no sigui una realitat, per ara, la Generalitat no preveu cap estructura annexa provisional per donar resposta a la situació límit que estan vivint les unitats de cures intensives dels hospitals tarragonins. En aquest sentit, el director del CatSalut ha reconegut que estan començant a explorar l'opció d'utilitzar els recursos de l'hospital de referència més pròxim, l'Hospital de Bellvitge, en cas que els llits d'UCI no siguin suficients per atendre la demanda en aquesta tercera onada.

[plantillacoronavirus]