La sala de la plaça de l'Era del Morell serà un espai polivalent

Aquest ha estat el resultat després del procés participatiu que va començar el passat mes d'octubre

Publicat el 29 de gener de 2024 a les 16:00
Actualitzat el 29 de gener de 2024 a les 16:03
El procés participatiu per recollir idees sobre l'ús de la sala situada sota la plaça de l'Era del Castell del Morell ja té una resolució definitiva: serà un espai polivalent. Aquesta decisió és fruit de la implicació activa d'una trentena de morellenques i morellencs en el procés participatiu que es va engegar el passat mes d'octubre, i de la posterior anàlisi elaborada pels serveis tècnics del nostre consistori.

L'objectiu del procés era conèixer l'opinió de la ciutadania per saber quins usos se'n podria fer de l'espai. Sobre aquesta qüestió, l'alcalde, Eloi Calbet, ha assenyalat que "volem que la ciutadania participi no només en els pressupostos participatius, sinó en diferents aspectes del present i futur de la nostra vila".

D'altra banda, Miquel Roig, regidor de Participació ciutadana, s'ha mostrat satisfet del procés, ja que "després de les dues sessions, i aquesta última on hem pogut saber en què es convertirà la sala, hem vist un interès real i una molt bona resposta per part dels morellencs i les morellenques".
 

Diverses propostes

Entre les propostes que s'han posat sobre la taula durant el procés hi havia un possible Museu del Poble, un espai de coworking, una sala de musculació o un espai jove. Aquestes, però, s'han acabat descartant al llarg de les sessions i s'ha apostat per un espai que pogués tenir un ús més divers i que el màxim de gent possible pogués aprofitar-lo.

Així mateix, des del consistori es valoren molt positivament totes les propostes rebudes i se'n destaca el potencial. Tot i que l'ús ja s'ha decidit, en el procés de disseny i execució continuarà sent molt important la participació de la ciutadania, per aconseguir un espai el més adaptat possible a les necessitats del nostre poble.

Així doncs, es continuarà comptant amb totes aquelles persones que s'han implicat en aquest procés fins a la finalització definitiva del projecte.