La programació d'hivern primavera dels Teatres de Tarragona arriba aquest cap de setmana al seu punt i final. Ho fa apostant un cop més per la indústria cultural local amb una triple proposta del dramaturg tarragoní Marc Chornet i la companyia Projecte Ingenu. Es tracta de la Trilogia Shakespeare, amb la qual la companyia celebra el seu 5è aniversari.
El primer espectacle en representar-se serà Vaig ser pròsper, que es podrà veure divendres 4 de juny a dos quarts de nou del vespre al Teatre Tarragona. Es tracta d'una creació original inspirada en La tempesta, l'última gran obra de William Shakespeare, que serveix com a punt de partida a la companyia per a una exploració de la naturalesa de la senectut humana.
Dissabte 5 de juny serà el torn de Romeu&Julieta, la història per excel·lència del primer i últim amor de dos joves per desprendre's del llegat d'odi que no els deixa estimar, que no els deixa estimar-se. El moment de saber que aquest amor estarà condicionat per l'odi entre les seves famílies és l'inici d'un destí fatal que acaba amb la mort dels amants. Romeu&Julieta és la història de la impossibilitat de desprendre's del propi llegat.
Finalment, diumenge 6, l'espectacle Hamlet tancarà la trilogia. Hamlet forma part de la història, no només literària sinó també social i universal. Ha esdevingut un mite en la societat occidental i, com a tal, les seves múltiples facetes parlen de cadascun dels enigmes de la personalitat de l'ésser humà. La moral i la tradició es qüestiona davant la injustícia i els complots del poder. La revisió de l'obra de William Shakespeare permet entrar en els grans temes de la humanitat al llarg de la història, i sobretot actuals: l'amor, la traïció, la societat versus la intimitat, l'art, la política, la gelosia, l'enveja, la família, la monarquia, els rols de gènere, l'educació, la guerra, el més enllà, la fe, etc. La gran qüestió de la vida i la mort segueix sent, en totes les etapes de la vida, ser o no ser: aquest és el dilema.
Vaig ser pròsper, Romeu&Julieta i Hamlet reflecteixen l'evolució de la companyia durant aquests 5 anys de trajectòria. Projecte Ingenu el conformen gent molt vinculada al Camp de Tarragona com ara el propi director Marc Chornet, l'actriu Neus Pàmies o Toni Guillemat.
Tant Hamlet com Romeu&Julieta van rebre una menció especial del jurat en els certamens OFF del Festival de Teatre Clàssic d'Almagro i Romeu&Julieta va poder-se veure al festival Neuss Globe Shakespeare de Neuss (Alemanya) així com també s'exhibirà el pròxim mes de novembre dins del I Festival Shakespeare de Hong Kong.
Per la seva banda, l'espectacle Vaig ser Pròsper ha estat el què ha donat més projecció internacional a la companyia, ja que ha passat pel festival de Clásicos en Alcalá, va veure's en la programació online de la trobada de l'ISPA al JCTcenter de Jersey City (EUA) i, aquest estiu, formarà part de la programació de la Feria Ibérica de Teatro de Fundao (Portugal).
Les entrades per a cadascun dels tres espectacles tenen un preu de 18 euros. També es pot adquirir el pack trilogia Shakespeare, que dona accés als tres espectacles, amb un cost de 36 euros. Les entrades es poden comprar a les taquilles del Teatre Tarragona i al web.
La trilogia Shakespeare, de la mà d'Ingenu, arriba aquest cap de setmana al Teatre Tarragona
Amb "Vaig ser pròsper", "Romeu&Julieta" i "Hamlet", la companyia celebra el seu cinquè aniversari
ARA A PORTADA
-
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets TarragonaDigital
-
-
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme TarragonaDigital
-
-
Apareixen excrements en una piscina de Tarragona i detecten uns inesperats responsables TarragonaDigital
Publicat el 01 de juny de 2021 a les 16:37
Et pot interessar
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal
-
Societat La Xarxa Vendrellenca exigeix la millora del manteniment i la neteja de les illes de contenidors
-
Societat Denuncien que el 94% dels refugis climàtics de Tarragona han estat tancats durant l'onada de calor