Sense majoria. L'Ajuntament de Tarragona no donarà suport al president de la Generalitat Quim Torra, després de la seva inhabilitació. Tant En Comú Podem com el PSC, el PP i Ciutadans han evitat l'aprovació d'una moció de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). En el cas d'ECP, la seva decisió ha estat abstenir-se, mentre que la resta hi han votat en contra, mentre que Junts, ERC i la CUP hi han votat a favor. Aquestes tres formacions, però, tan sols sumen 12 dels 27 vots del plenari.
[noticia]38514[/noticia]
Durant la presentació del text, que s'ha fet per via d'urgència, la regidora Laia Estrada (CUP) ha dit que es podrien haver tret les referències a la república catalana per facilitar-ne l'aprovació, però ECP no ha acceptat canviar de posicionament.
L'alcalde, Pau Ricomà, va assenyalar en la manifestació d'ahir a la plaça de la Font que cap partit no independentista havia mostrat a la ciutat el seu suport al president de la Generalitat. Al voltant de 600 persones van citar-se ahir al vespre davant de l'Ajuntament per rebutjar la inhabilitació de Torra.
[noticia]38518[/noticia]
En la seva intervenció, la regidora d'ECP Carla Aguilar ha afirmat que el text "barreja la crítica a la sentència amb un ideari que ens deixa fora". Aguilar ha considerat "desproporcionada" la sentència, que ha qualificat d'"error". Tot i així, la seva abstenció ha evitat l'aprovació del text.
L'abstenció d'En Comú Podem evita que Tarragona doni suport a Quim Torra després de la seva inhabilitació
El govern local es mostra dividit una vegada més en qüestions de política nacional
Publicat el 29 de setembre de 2020 a les 16:46
Et pot interessar
-
Societat Montblanc viu el dia central de les Festes de Sant Maties 2025
-
Societat Salou inicia les obres a la Llar d'Infants Cavallet de Mar per ampliar la seva capacitat
-
Societat L'experta en dret ambiental María Jesús Montoro és investida doctora honoris causa per la URV
-
Societat Cunit renova 300 fanals amb tecnologia LED per millorar l’eficiència energètica
-
Societat MSC Cruceros inicia la temporada al Port de Tarragona i anuncia que repetirà l'any 2026
-
Societat Arriben a Barcelona integrants de la missió de la Cambra de Tarragona a Líbia: «No hem passat por»