L'Ajuntament de Tarragona fa una crida a les entitats per omplir de nou el calendari festiu

La comissió assessora del Seguici popular ha acceptat el projecte d'un nou ball per part del Gremi de Marejants

Publicat el 07 d’abril de 2022 a les 14:50
Toc d'inici al programa festiu a Tarragona. Amb la primavera literària de Sant Jordi ja encetada, la propera cita serà Sant Joan, abans de les esperades festes majors de Sant Magí i Santa Tecla, una Santa Tecla que durarà dues setmanes -del 12 al 25 de setembre. Seran les primeres celebracions sense mascaretes i amb la presencialitat del 100%, per la qual cosa l'Ajuntament ha fet una crida avui a les entitats perquè comencin a organitzar i a proposar les activitats que més endavant s'inclouran als programes.

Sant Joan, Sant Magí, Santa Tecla i del Concurs de Castells: aquesta és la planificació per anar engruixint l'agenda. A partir del 26 d'abril ja es poden fer les propostes, amb uns terminis en el cas de Sant Joan fins al 20 de maig, i en el cas de Sant Magí i Santa Tecla, fins al 3 de juny.  

Tarragona donarà la benvinguda a aquest estiu de la represa amb la celebració de Sant Joan i del Dia Internacional de la Música. Recuperant els seus eixos vertebradors de foc, música i castells, durant el 23 i el 24 de juny (i alguns dies previs) la ciutat tornarà a viure la celebració íntegra d'aquesta festa. No faltaran en aquesta ocasió l'arribada al Serrallo de la flama del Canigó, i a la Rambla Nova, la Cercavila de Foc protagonitzada per les colles de foc local (Ball de Diables, Drac, Bou, Griu, Víbria i Colla de Diables Voramar del Serrallo). Diverses places de la ciutat també tornaran a acollir, després de dos anys, les tradicionals i esperades revetlles.

Sant Jordi i Sant Joan reprendran l'activitat castellera de la ciutat amb una certa normalitat. La primera de les cites castelleres amb la participació de les colles locals serà el proper dissabte, 23 d'abril, en el marc de la diada de Sant Jordi, enguany amb una novetat remarcable. I és que les colles hi accediran a dos quarts de vuit i a les vuit hauran d'enlairar el seu primer castell, a partir d'aquí tindran 45 minuts per fer totes les construccions que desitgin, totes alhora.

Tarragona recupera en aquesta diada la tradició de les actuacions del segle XIX i principis del XX, en què no es regien per un torn ordenat de castells realitzats per cada colla participant, sinó que les colles alçaven les construccions que volien en el moment que estaven preparats, sense tenir en compte què és el que feien les altres colles.

El dia 24 de juny al vespre tindrà també lloc a la plaça de la Font la tradicional diada castellera de Sant Joan, amb l'actuació de les colles castelleres locals: Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo i Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau.

Com ja es va anunciar, el Concurs Internacional de Focs Artificials Ciutat de Tarragona tornarà a celebrar-se aquest mes de juliol, després de dos anys sense poder-ho fer. Així, els dies 6, 7, 8 i 9 es reprendrà l'edició número 30 d'aquest certamen pirotècnic, prevista inicialment per l'estiu de 2020.

Del 12 al 19 d'agost, les festes de Sant Magí tornaran al seu format habitual, reprenent actes tan emblemàtics com l'arribada de l'aigua des de la Brufaganya amb el repartiment a l'ermita del sant, al Portal del Carro, la processó de Sant Magí, la diada castellera, les revetlles i la remullada.

Al setembre, la ciutat viurà una Santa Tecla excepcional, marcada per una banda pel retorn al 100% dels seus actes més tradicionals i la recuperació del carrer per part del Seguici; i per altra banda, per la culminació de la celebració dels 700 anys de l'arribada de la relíquia del braç de Santa Tecla a Tarragona. Amb motiu d'aquesta efemèride, i de manera excepcional, les festes s'allargaran del 12 al 25 de setembre.

Finalment, es reprendrà la XXVIII edició del Concurs de Castells tal com s'havia de celebrar el passat 2020. El concurs constarà de tres diades: el 25 de setembre tindrà lloc la primera jornada a Torredembarra i els dies 1 i 2 d'octubre a la Tarraco Arena Plaça. Com ha conclòs la consellera Inés Solé, "serà el Concurs del retrobament. Això és el que realment ens importa ara mateix, i no pas les grans construccions".  

[h3]Nou element al Seguici[/h3]
Per la seva banda, aquest passat dimarts es va acceptar el projecte del Gremi de Marejants, del Serrallo, per crear un nou ball. Serà el dotzè que hi haurà al Seguici Popular si s'aprova finalment la seva incorporació, el 27è element del Seguici.

El Ball de Titans, així es dirà, és la recuperació del ball que va existir entre el segle XVI i el segle XIX, i que estava inspirat a través de Nanos en la mitologia grega.