L'Ajuntament de Tarragona es posa a treballar en la seva "transformació digital". És l'objectiu d'una nova licitació estimada en 9.697.152,50 euros i que té una durada prevista de 12 anys, amb tres possibles pròrrogues d'un any cadascuna. El termini de presentació d'ofertes finalitza el 4 d'agost i el contracte està dividit en dos lots.
D'aquesta manera, el consistori vol "un nou model de gestió de la informació, integrat i integral" que permeti la "reutilització de la informació i documents en tots els àmbits de la gestió municipal". El model, Cloud computing, incorpora la creació d'un Cloud -un núvol- privat per a l'Ajuntament.
El projecte preveu l'adquisició de tot el necessari per implantar el sistema com els treballs i serveis de consultoria, instal·lació, migració, parametrització, implantació i formació necessaris per a la seva entrada en servei, així com la seva actualització futura.
L'objectiu del govern és esdevenir una "administració sense papers" i per a això incorporaran sistemes de signatura electrònica, l'expedient i arxiu electrònic, complint els criteris del Govern Obert i la garantia del dret a la informació i a la transparència.
Serveis atomitzats
El plec de prescripcions tècniques de l'Ajuntament indica que, en l'actualitat, disposen d'unes eines de gestió i d'uns sistemes "atomitzats, aïllats i amb un baix nivell d'integració". En aquest sentit, destaca que són diversos els fabricants dels diferents sistemes, i que no compten amb solucions destinades a, per exemple, analítica de costos, control d'intervenció, gestió de tresoreria o inspecció tributària, entre d'altres.
Oficina de transformació digital
El contracte està dividit en dos lots, un corresponent al subministrament i serveis de migració, implantació, manteniment i evolució d'un sistema integral de gestió i tramitació electrònica en 'Cloud', mentre que el segon parla d'una Oficina tècnica de Transformació Digital.
Aquesta oficina ha d'"acompanyar" i "tutoritzar" en la implantació d'un "canvi cultural" dins la Corporació municipal per tal que totes les persones estiguin "preparades vers el nou paradigma", segons destaca el projecte. Entre d'altres coses, haurà de garantir la simplificació administrativa.
L'Ajuntament inverteix 9 MEUR en un Núvol que simplifiqui l'administració
El contracte té una durada de 12 anys i vol resoldre l'"atomització" del sistema intern actual
Publicat el 22 de juliol de 2020 a les 08:11
Et pot interessar
-
Societat Reus canvia l'ubicació de la nova estació d'autobusos després de l'oposició veïnal
-
Societat Els productes del Camp de Tarragona, presents en el dinar de la conferencia de presidents de Barcelona
-
Societat L'EMT de Tarragona manté la bonificació del 50% en tots els abonaments fins a final d'any
-
Societat Comenen les esperades obres de remodelació de la plaça de la Cinquena Promoció de Sant Pere i Sant Pau
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024