L'Ateneu Arbocenc celebra el seu 10è aniversari

L'entitat ha programat diverses activitats, entre les quals hi ha la inauguració del nou local

Publicat el 27 de setembre de 2023 a les 15:15
Actualitzat el 27 de setembre de 2023 a les 15:28
L'Ateneu Arbocenc celebra els dies 29 i 30 de setembre i 1 d'octubre els seus 10 anys de trajectòria, amb un programa ple d'activitats de tota mena. L'entitat celebra aquesta nova dècada, a més, estrenant nou local social en una ubicació més cèntrica, al número 33 del carrer Major del municipi del Baix Penedès.

L'aposta per aquest nou espai s'ha fet gràcies a les donacions i aportacions extraordinàries de les persones sòcies que han permès fer les inversions necessàries per a adequar el nou espai, ubicat en un edifici catalogat com a Bé d'Interès Local (BCIL) i sense cap ús fins al moment.

A través d'un contracte de masoveria, l'entitat dona vida a aquest espai, dinamitzant i generant activitat al casc antic de l'Arboç, que es troba en un progressiu procés de degradació i abandonament.
 

La celebració dels 10 anys

Els actes arrencaran divendres a les 18.30 hores amb la inauguració del nou local i amb un debat al voltant d'una xerrada de l'historiador Ramon Arnabat, basada en el seu llibre 'La Catalunya associada (1868 - 1938)', una investigació original i pionera, que analitza i cartografia l'associacionisme i la sociabilitat a Catalunya entre 1868 i 1938.

Posteriorment hi haurà un debat amb representants del GER de Ribes i del Casal Popular La Turba de Valls, organitzacions que fa 10 anys van apadrinar la creació de l'Ateneu Arbocenc, sobre el paper, present i futur, dels casals i ateneus populars. Tot seguit, hi haurà un concert de la Fera Ferotge.

El programa d'actes seguirà dissabte amb un taller de defensa personal, un concert vermut amb Joan Ràfols i Guillem Vinyes, l'activitat per a la canalla 'Fem pel·lícules a l'antiga', organitzada per l'Embruix.cat, i un concert amb Dark Shadows, una banda de joves penedesencs que canten i toquen versions de tot tipus.

Totes les activitats són gratuïtes. La jornada acabarà amb el sopar d'aniversari, obert a tothom amb prèvia reserva a través del següent enllaç.

I per acabar, el diumenge 1 d'octubre es realitzarà un petit acte de commemoració del referèndum de l'1 d'octubre just davant de l'Institut de l'Arboç, el col·legi electoral on es va exercir el dret a vot.

Des d'allà s'iniciarà la 'Ruta dels escenaris de la Guerra Civil al Penedès: el pas de la Trilita', a càrrec de Jordi Farré i col·laboradors.