Les excavadores comencen les tasques de redistribució de la sorra a la platja del Miracle

En total es preveuen moure cinc mil metres cúbics d'una punta a l'altra

Publicat el 23 de maig de 2022 a les 12:25
Els temporals de les setmanes anteriors van deixar una platja del Miracle sota mínims. Amb el temps aquesta s'ha anat recuperant, igual que tot el litoral de la demarcació, però tot i així era necessari aportar sorra a la punta més propera al Fortí de la Reina. D'aquesta manera, excavadores i camions han començat a treballar aquest dilluns des de primera hora per redistribuir la sorra entre les diferents zones de la platja urbana de Tarragona.

En total, durant tres dies, es preveu moure aproximadament cinc mil metres cúbics de sorra. Això ha obligat a tancar-ne l'accés, malgrat que darrerament era freqüent l'assistència massiva de banyistes fins i tot entre setmana, a causa de l'onada de calor. Tanques, tires policials i altres senyals advertien els vianants des del passeig que estava prohibit baixar a la sorra per tal de facilitar els treballs engegats des de la direcció de Costes del Ministeri espanyol.

Segons la regidora de Medi Ambient, Eva Miguel, aquesta mena d'actuacions suposen "pedaços" donat que aquesta platja no disposa de cap barrera natural que pugui apaivagar els efectes dels temporals i del canvi climàtic. "No són solucions estructurals a problemes que cada cop seran més freqüents", ha avisat la regidora, que espera que amb la retirada de l'estructura de formigó i la renaturalització de la platja es pugui avançar en aquest sentit.

Aquesta no és la primera actuació en una platja tarragonina aquest mes de maig. Des de la platja de Torredembarra s'ha repartit ja sorra a la platja Llarga de Tarragona. La falta de sorra en aquest indret ha obligat segons Miguel a fer unes tasques amb "una petjada de CO2 molt bèstia". Per això ha reclamat al Ministeri un estudi per en el futur redistribuir de manera òptima els recursos públics.

[noticia]45037[/noticia]
[noticia]45053[/noticia]