Les pluges deixen diversos entollaments a la façana marítima del Baix Penedès

Les afectacions han estat menors que en altres punts del Camp de Tarragona, però l'alerta es manté activada

Publicat el 21 d’abril de 2022 a les 09:36

El Baix Penedès ha esquivat, per ara, les precipitacions més fortes del temporal que afecta sobretot la part sud de Catalunya. Les pluges d'aquesta matinada han deixat afectacions menors que en altres punts de la demarcació, on hi ha hagut fortes precipitacions i pedregades.

 

Només alguns punts de la façana marítima han patit entollaments o alguna inundació temporal. És el cas de carrer que porta a l'estació de tren de Cunit, que ha quedat inundat amb les pluges de primera hora del matí. Al migdia, però, la situació ja estava normalitzada en aquest punt.

 

Al municipi del Vendrell s'han registrat entollaments en punts habituals, com l'avinguda Brisamar de Coma-ruga o la plaça de Sant Salvador. Han estat, això sí, menors que en altres temporals i de moment no han afectat la circulació. Punts com Ca la Berenguer, al Francàs, o el pas de les Madrigueres no han quedat, aquest cop, inundats.

 

A Calafell la principal afectació ha estat la desaparició de la platja a la zona de la plaça del Mil·lenari, al passeig de Segur. Aquest és un dels punts del litoral calafellenc on la regressió és més evident, fins al punt que el consistori no descarta eliminar la plaça. Aquest dijous, l'aigua arribava de nou a tocar del passeig i la plaça. 

 

Les principals afectacions, al Tarragonès i al Baix Camp

Les principals afectacions de les pluges que han caigut entre dimecres al vespre i dijous al matí s'han produït al Tarragonès i el Baix Camp. El 112 ha rebut prop de seixanta trucades per incidències en aquestes dues comarques. La majoria d'actuacions dels Bombers han estat per acumulacions d'aigua en baixos i soterranis. 

 

A Mas de Barberans, al Montsià, han caigut 17 mm d'aigua en només trenta minuts. La precipitació acumulada en aquest municipi és de 66,4 mm en els últims dos dies. La previsió de pluges es manté per aquest dijous 21 d'abril.

 

Per aquest motiu, Protecció Civil ha anunciat que manté activat el pla Inuncat per tota la zona del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

 

La platja a la zona de la plaça del Mil·lenari de Segur de Calafell.
La platja ha tornat a desaparèixer a la zona de la plaça del Mil·lenari de Segur de Calafell. | BP Diari