Aquesta macromanifestació va arribar després que hores abans, al matí, milers de persones participessin en la jornada de vaga que va paralitzar la ciutat. Aquest dimecres, alguns sindicats han explicat que els Mossos d'Esquadra han obert una investigació, a través de la qual denuncien diversos manifestants que van participar en la vaga.
Els sindicats de la CGT, IAC, Co.Bas i Cos han exposat que hi ha almenys 8 persones afectades per aquesta investigació, 6 de les quals estan en posició d'investigats per un presumpte dilecte contra l'ordre públic i 2 com a identificades. Si la causa tira endavant, podrien ser jutjats a través d'un procediment penal. Els encausats estan citats pel jutge d'instrucció número 2 de Tarragona a declarar a partir del dia 5 d'abril. Entre els investigats hi ha Laia Estrada i Jordi Martí, ambdós regidors de la CUP Tarragona.
"És un escarni al moviment sindical"
Gerard Güell, membre de la CGT, és un dels que està sent investigat i assegura que aquesta investigació és un "escarni al moviment sindical". El sindicalista ha destacat que durant el dia 3-O no es va produir cap incident i assegura que "és ridícul" que s'estiguin investigant unes pintades o uns talls de carreteres "que es produeixen en cada vaga".
El sindicalista no entén que la causa pugui ser penal, com a molt, ha explicat que podria ser un contenciós administratiu per fer una "manifestació il·legal, que no ho era, perquè teníem tots els permisos que prèviament havíem demanat a la subdelegació del govern espanyol". En aquest sentit, ha afegit que amb permís o sense, "ens volen criminalitzar" i per aquest motiu "interpretem que hi ha un intent de retallar les llibertats i drets civils i tothom que faci una reivindicació i s'està fent a gent coneguda dels sindicats per a fer escarni", ha sentenciat.
Güell també ha apuntat que durant la jornada de vaga no hi va haver cap tipus d'enfrontament i "tot i això s'inicien obertures de judicis penals que podrien suposar penes de presó de sis mesos a tes anys per uns fets que són anecdòtics". També ha lamentat que s'estan imputant uns delictes sense detencions, sense identificacions directes i que s'estan produint "només agafant una convocatòria legal". Alguns dels encausats, com és el seu cas, només fem tràmits administratius i no vàrem participar en piquets ni en cap acció que se'ls imputa. "Jo no vaig sortir del despatx", ha expressat.
Els encausats donaran més detalls d'aquesta investigació en una roda de premsa convocada per aquest dijous, 22 de febrer, a les escales de la Catedral, a la plaça de les Cols.
Imatge de la manifestació del 3-O, al matí, contra la repressió policial Foto: Jonathan Oca
3-O: jornada de vaga
La festa va començar a primera hora amb les carreteres que envolten Tarragona tallades, així com els accessos. A les 11 h, a la plaça de la Font, més de 5.000 persones van aplegar-se per rebutjar la repressió policial del dia 1-O. La marea de gent es va desplaçar fins a la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, on s'hi va aturar un moment, per després recórrer els carrers de la ciutat obligant als establiments que tenien obert a abaixar la persiana.
Els manifestants van crear un embut davant la comissaria dels agents de la policia espanyola -que tenia agents antiavalots preparats- però, entre els mossos i alguns ciutadans van aconseguir que la gent continués la marxa, evitar provocacions i alhora problemes.