Més d'una cinquantena de treballadores de llars d'infants municipals tarragonines reclamen a l'Ajuntament la igualtat de drets laborals de tota la plantilla. Ara fa dos anys, el consistori va municipalitzar la gestió de les llars del Serrallo, El Miracle, Sant Salvador, Cèsar August, Sant Pere i Sant Pau, l'Arrabassada i Bonavista, que fins aleshores eren d'empreses externes. Després de negociacions amb els sindicats, es va prometre a les treballadores que, amb el canvi, les seves condicions laborals deixarien de ser les que tenien a les empreses privades i s'adaptarien a les que marca el conveni laboral de l'Ajuntament. Els serveis jurídics municipals ja han elaborat un informe on s'especifica com s'hauran d'incorporar aquestes noves empleades públiques i ja n'ha determinat les condicions, però, després de dos cursos, els canvis encara no han arribat.
Això provoca que les educadores faci dos anys que pateixen grans desequilibris entre la plantilla en funció de si són treballadores de borsa, funcionàries o personal subrogat. Segons expliquen, les diferències salarials arriben als 500 euros mensuals (7.000 anuals) per fer la mateixa feina i també varia la compensació en el descompte de les baixes laborals i el nombre d'hores de jornada. Per tot això, mestres, educadores i directores han dit prou i han iniciat una campanya de denúncia sota el nom de "Qui cuida les que cuiden?".
Una situació insostenible
Segons ha explicat la directora de la llar de l'Arrabassada, Núria Ibern, al NacióTarragona, el personal subrogat està "esgotat" amb la "situació de precarietat i desigualtat" que viuen. Tot i que reconeixen la voluntat de l'Ajuntament per dur a terme el canvi, les educadores denuncien que la situació és insostenible i reclamen una agilització dels tràmits.
"Sabem que des de l'Ajuntament s'està treballant i s'ha fet feina al respecte. Ens reconeixen la nostra tasca i sabem que ho volen canviar, però l'administració és molt lenta i ja n'hi ha prou. Hem tingut molta paciència, però s'està fent molt i molt llarg", explica. A més, l'aplicació del nou conveni per les treballadores dependrà de l'aprovació dels pressupostos municipals, una trava més en un procés que ja fa més de dos anys que dura.
"No demanem la lluna"
"Aquestes situacions de confusió de drets laborals i desigualtats ens estan generant un malestar que no estem disposades a suportar més. Quant de temps més seguirem així entre informe i informe, mesa i mesa? No hem negociat prou ja? Les treballadores vam valorar positivament la municipalització de la gestió de les llars perquè millora el servei públic caps als infants de 0-3 anys de Tarragona i les seves famílies, però les que ens n'encarreguem cada dia mereixem un tracte millor. No demanem la lluna, només tenir un conveni laboral clar, salaris dignes i acabar amb les diferències en les condicions de les treballadores que són injustes i generen malestar", reclamen les més de cinquanta treballadores afectades.
De moment, sembla que els tràmits no es resoldran immediatament i que l'Ajuntament i els sindicats hauran de seguir picant pedra per tal que les educadores puguin arribar a gaudir, d'una vegada per totes, d'un conveni laboral igualitari i adequat a la tasca que fan. Amb la campanya #QuiCuidenLesQueCuiden volen visibilitzar una problemàtica que, diuen, fa massa temps que dura i donar valor a les tasques de cures, socials i d'educació.
Les treballadores de les llars d’infants municipals de Tarragona diuen prou: «Estem esgotades»
Més de 50 treballadores reclamen l'equiparació i l'homogeneïtzació de les condicions laborals i salarials a les llars
Publicat el 27 de novembre de 2019 a les 11:32
Et pot interessar
-
Societat Refresca't de la calor de l'estiu amb la ruta per les fonts singulars i emblemàtiques de l'Espluga de Francolí
-
Societat Consulta la xarxa de refugis climàtics de Valls per no passar calor durant l'estiu
-
Societat La Policia Local de Valls identifica els primers autors d’abocaments al Polígon Industrial
-
Societat Les obres a la Necròpolis de Tarragona afectaran la mobilitat a l'avinguda Ramón y Cajal durant sis mesos
-
Societat Ajuntament i veïnat de Roda de Berà reclamen l'aturada immediata de la instal·lació de pantalles acústiques
-
Societat Milloren el pas de peixos i el punt de control de l'aigua al riu Francolí a Montblanc