Aquest abaratiment contraresta l'augment de la inflació en l'alimentació, que és ja del 16%. També els mobles i productes de la llar (9,3%) i les begudes alcohòliques (8%) s'han encarit. El transport (6,2%) l'hostaleria (6,4), oci i cultura (3,4%) són altres dels sectors amb preus a l'alça.
L'IPC repunta una dècima a Catalunya
Pel que fa a Catalunya, l'IPC ha repuntat una dècima al gener, fins al 5,3%, en comparació amb el desembre (5,2%). D'aquesta manera, l'indicador ha tornat a enfilar-se lleugerament després de cinc mesos consecutius de baixades.La pujada ha arribat en el primer mes en vigor de la rebaixa de l'IVA dels aliments bàsics i ha coincidit, també, amb la retirada del descompte als carburants. Els aliments sí que han moderat el preu respecte del desembre, dues dècimes, però han continuat disparats respecte fa un any (13,2%).
Al conjunt de l'Estat, la variació anual de l'IPC s'ha situat en el 5,9%, dues dècimes més que al desembre i una dècima per sobre de l'indicador avançat. En relació amb el mes de desembre, el descens més destacat de preus s'ha registrat en la roba i el calçat, amb un 10% menys.