El Departament de Salut posposarà uns dos mesos més, fins a finals d'aquest 2017, l'anunciada obertura de l'UCI pediàtrica de l'Hospital Joan XXIII de Tarragona. Així ho va anunciar el conseller de Salut, Antoni Comín, després de reunir-se aquest dijous amb l'alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros. Ambdós han fet seguiment de l'estat actual del projecte de nou hospital. Segons el conseller, el pla funcional, que ha de servir com a marc general per al disseny i la construcció, està en fase d'aprovació "definitiva". També preveu posar en marxa, enguany mateix, el concurs d'idees per al projecte.
La trobada ha servit també per anunciar la pròxima aprovació d'un "pla funcional operatiu" de salut per als Jocs Mediterranis del pròxim 2018. Tot i que no han volgut donar-ne detalls, Comín i Ballesteros han assegurat que el document, que s'ha d'aprovar el pròxim 10 d'octubre, serà "model" i "referència" per organitzar futurs dispositius sanitaris en el món de l'olimpisme.
La UCI pediàtrica
La inauguració de la nova UCI pediàtrica, que va ser anunciada a principis d'any pel segon trimestre, no tindrà lloc fins a finals d'aquest 2017, segons ha admès el mateix Comín. El projecte està actualment pendent d'un concurs per dotar-lo d'equipaments. La posada en marxa del servei, que suposa una inversió d'uns 1,5 milions d'euros, ha de permetre donar cobertura a uns 150.000 nens del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, evitant fins a 400 desplaçaments anuals a centres hospitalaris pediàtrics situats a Barcelona.
El conseller i l'alcalde, en la seva trobada, han passat també revista a la situació del projecte de nou hospital Joan XXIII. Una obra que, segons Comín, suposarà la inversió "més rellevant del Departament" al territori així com de la mateixa ciutat de Tarragona. El camí administratiu i tècnic, ha afegit, continua avançant i, de moment, "el calendari es va complint". En aquest sentit, preveu que els diferents organismes del Departament implicats –el Servei Català de la Salut i la Direcció General de Planificació- donin llum verd ben aviat, abans d'acabar aquest 2017, el "pla funcional", que es troba en la fase "d'aprovació definitiva". El document, ha recordat el conseller, serà el marc general a partir del qual s'estructuraran els futurs serveis del centre. També el concurs d'idees, que haurà de donar forma al projecte, s'ha d'obrir abans que acabi enguany, ha assegurat.
Tant per a Comín com per a Ballesteros, però, un dels punts destacats de la reunió d'aquest dijous a la tarda al consistori tarragoní ha girat al voltant del pla funcional que ha d'organitzar el dispositiu sanitari dels Jocs Mediterranis del pròxim 2018. Un document que, han avançat, serà aprovat el pròxim 10 d'octubre, en el marc de la reunió dels caps de missió, però del qual ningú n'ha volgut revelar cap detall. Sobre el paper, el pla ha de "garantir l'assistència sanitària" tant als visitants com als esportistes participants en l'esdeveniment a partir d'un dispositiu especial.
Segons han remarcat tots dos, a més, aquest nou model, elaborat a partir de l'estudi d'experiències prèvies esdevindrà "model" i "referència" a l'hora d'organitzar esdeveniments esportius olímpics en el futur, i en la línia del desplegament del voluntariat. "El Comitè Olímpic Internacional, basat en el model Catalunya, ho està entomant i exportant com un model a imitar i millorar. Amb el pla funcional de salut volem fer alguna cosa així: volem deixar un llegat important per al futur de l'olimpisme en aquest tipus d'esdeveniments", ha remarcat Ballesteros.
Per últim, Comín ha explicat també que Salut i el consistori han començat a treballar en una estratègia compartida per coordinar i impulsar una "estratègia de salut compartida", una iniciativa que s'ha de materialitzar en les deu ciutats catalanes de més de 100.000 habitants –Barcelona, amb qui es va signar un pla específic l'any passat, queda al marge-. Els treballs, segons el conseller, es focalitzen en els àmbits de promoció i prevenció, salut mental així com l'enfortiment de la xarxa d'atenció primària.
L'obertura de l'UCI pediàtrica de l'Hospital Joan XXIII, a finals d'any
El conseller de Salut i l'alcalde de Tarragona anuncien un pla "modèlic" per organitzar el dispositiu sanitari dels Jocs Mediterranis però eviten donar-ne cap detall
Publicat el 15 de setembre de 2017 a les 07:53
Et pot interessar
-
Societat Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets
-
Societat Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal