Els ajuntaments de Calafell i la Bisbal del Penedès han adjudicat habitatges socials a diferents famílies del municipi. Una mesura molt necessària per la mancança general de pisos de lloguer social que hi ha a tot el país. Els habitatges s'han adjudicat a famílies que es troben en una situació d'emergència social i econòmica.
Els primers pisos socials a Calafell des del 1979
A Calafell, són set els habitatges dels quals ja s'han lliurat les claus. Els han rebut set famílies desfavorides del municipi, que ja han signat els contractes. Amb un lloguer ajustat a les seves circumstàncies econòmiques, les famílies podran començar una nova vida.
L'alcalde, Ramon Ferré, s'ha mostrat molt satisfet d'aquesta adjudicació, destacant que ha estat la primera que s'ha fet des de la recuperació de la democràcia. «És un fet històric, perquè cap ajuntament des del 1979 havia aconseguit cedir un habitatge digne a persones que ho necessitaven», ha afegit. Ferré ha recordat que es tracta d'un lloguer temporal que ha de suposar «una primera passa perquè aquestes persones vagin reintegrant-se a la vida normal».
Els pisos s'han adjudicat a través d'una borsa on s'atenen situacions d'emergència. La majoria són famílies monoparentals, formades per dones amb fills, encara que també han accedit homes sols. L'Ajuntament ha reservat un vuitè habitatge com a recurs per a casos d'emergència habitacional, com poden ser els de violència de gènere.
Dos pisos a les antigues cases dels mestres a la Bisbal
A la Bisbal del Penedès, els dos habitatges que s'han adjudicat estan situats a les antigues cases dels mestres. Tenen un lloguer mensual de 125 i 166 euros respectivament per un termini de dos anys. S'havien rebut tres sol·licituds i els Serveis Socials del Consell Comarcal són els que han emès l'informe de referència per atorgar els habitatges.
La família que no ha pogut obtenir un pis de lloguer social queda ara a l'espera de la disponibilitat d'un habitatge durant tres mesos. Els dos habitatges han estat reformats i equipats pel consistori, que farà un acompanyament a les famílies adjudicatàries a través de la regidoria de Benestar Social. També el Servei d'Ocupació Municipal (SOM Bisbal) i els Serveis Socials del Consell Comarcal faran aquest seguiment.