Novetats en el cas del robatori dels escuts de l'oratori de Sant Miquel de l'Espluga de Francolí

Les peces van desaparèixer el passat dia 29 de setembre de 2023

Publicat el 08 de gener de 2024 a les 11:00
Actualitzat el 08 de gener de 2024 a les 11:01
Història d'un robatori amb final feliç a l'Espluga de Francolí. Els vigilants municipals han pogut localitzar en bon estat els dos escuts d’alabastre policromat sostrets de l’oratori de Sant Miquel el passat 29 de setembre.

[noticiadiari]99/12705[/noticiadiari]

La parròquia de Sant Miquel va denunciar el robatori fa mesos i es va obrir una investigació per aclarir els fets. En aquest sentit, els elements robats eren dos escuts obsequi dels espluguins de fora vila, de l’any 1959, quan per iniciativa de Lluís Carulla es va impulsar la construcció del nou oratori circular al camí de l’ermita. Van col·locar-se els escuts de les 30 poblacions de l’àrea d’influència i devoció pelegrina a la Santíssima Trinitat.

Ara, els escuts han estat localitzats i han estat lliurats als Mossos d'Esquadra com a part de la investigació. Seran retornats a la parròquia perquè puguin tornar al seu lloc d'origen