L'Ajuntament de Valls, juntament amb diferents entitats del territori, s'ha mostrat contundent en el seu posicionament. El consistori s'oposa totalment al plantejament que recull el projecte i divendres passat va presentar diferents al·legacions, ja que es tracta de quatre projectes diferents en sòl no urbanitzable en una mateixa parcel·la de més de 300.000m² de superfície, que afecta greument la Plana de Secà de l'Alt Camp i l'activitat agrícola que s'hi desenvolupa.
Afectació d'elements patrimonials de la Guerra Civil
En aquest sentit, segons Sònia Roca, la regidora de Centre Històric, Patrimoni i Urbanisme, denuncia que la parcel·la afectada està situada al Camp d'Aviació i "conté diverses edificacions, estructures i les boques dels refugis antiaeris de la Guerra Civil, protegides en el catàleg de patrimoni del POUM". Concretament, el de Valls és un dels principals aeròdroms del Camp de Tarragona i el principal espai de memòria del període de la Guerra Civil del 1936-39 a l'Alt Camp.
Plànol de la zona afectada Foto: Cedida
Roca, a través del seu compte de Twitter, aprofita la situació i reflexiona sobre el fet que davant la situació d'emergència climàtica, són necessàries iniciatives que promoguin la generació d'energies renovables i netes. "Aquestes iniciatives però, han de ser respectuoses amb el territori i les persones que hi viuen i hi treballen, així com compatibles amb la preservació del patrimoni natural, paisatgístic, històric i cultural", diu la regidora.
Conclou que "l'emergència climàtica no pot ser la moneda de canvi per afectar els elements identitàris del territori aquells que, ja fa anys, es recollien en els Catàlegs del Paisatge de la Generalitat de Catalunya, els que recullen el sentir de les persones en vers el medi físic habitat, tal com defensàvem a la moció aprovada al ple de l'abril del 2021, renovables si però no d'aquesta manera".