El ple del Consell Comarcal de la Conca de Barberà d’aquest dilluns dia 29 de gener ha aprovat per unanimitat la licitació de les obres d’abastament d’aigua en alta a diversos municipis de la Conca de Barberà.
El projecte en les seves tres fases donarà servei als municipis de Conesa, Forès, Llorac, Passanant i Belltall, Les Piles, Sta. Coloma de Queralt, Sarral i Savallà del Comtat, disposaran d'aigua a través de la connexió amb la xarxa del Consorci d'Aigües de Tarragona. Aquests municipis tenen un dèficit històric en la quantitat i qualitat de l'aigua que subministren, i amb l'execució total del projecte d'abastament, es podrà disposar d'aquest recurs adequadament.
El cost total de les obres d'aquesta primera fase ascendeix a un total de 5.692.000 euros, dels quals 4 milions seran finançats per l'Agència Catalana de l'Aigua, 600.000 euros per la Diputació de Tarragona i la resta del cost serà assumit pels ajuntaments beneficiaris del projecte.
D'altra banda, ja s'està redactant el projecte executiu que contempla les obres de la segona fase, que inclou una conducció del dipòsit comarcal de Forès fins al municipi de Sta. Coloma de Queralt, i que també donarà servei al municipi de Conesa. L'última fase del total del projecte cobrirà les necessitats de la resta de municipis implicats.
Pas endavant en les obres d’abastament d’aigua als municipis de la Conca de Barberà
Es preveu que les obres de la primera fase estiguin finalitzades a mitjans de l'any 2025.
Publicat el 30 de gener de 2024 a les 11:58
Et pot interessar
-
Societat El sector hoteler de Tarragona preveu una temporada d'estiu estable amb reserves d'última hora
-
Societat L'Ajuntament de Reus i l'IISPV estrenen col·laboració per promoure la salut pública i la sanitat
-
Societat L'Ajuntament de Valls atorga cinc reconeixements a personalitats destacades de la ciutat
-
Societat Tret de sortida a la 20a edició de la Festalateva a Montblanc
-
Societat Els ajuntaments de Montblanc i l'Espluga de Francolí avancen conjuntament per oferir millors serveis als veïns
-
Societat El monument al general Prim de Reus estarà en obres durant un mes