Pietro Ferrari fa rugir els motors del parc temàtic dedicat a l'escuderia del seu pare

El fill del fundador ha estat l'encarregat de donar el tret de sortida aquesta aposta de PortAventura | El parc dona feina a més de 400 persones | No ha vingut cap conseller de la Generalitat ni tampoc el president Carles Puigdemont

Publicat el 06 d’abril de 2017 a les 16:57
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AqHFJ4jsdbc[/youtube]
Els semàfors han canviat de vermell per posar-se en verd i donar així la sortida a la gran sensació de PortAventura per enguany, el tercer parc temàtic que s'instal·la a Salou. Aquest dijous han començat a rugir els motors de Ferrari Land. L'espai dedicat a la marca del Cavallino Rampante espera ser un revulsiu per la nova temporada que s'obre demà i que alhora serveixi per a superar els 4 milions de visitants l'any passat. Cal recordar que aquest és el segon parc dedicat a l'escuderia italiana i el primer a Europa.

Davant la mirada de més de 1.500 persones, Pietro Ferrari, fill del fundador, ha estat l'encarregat de prémer el botó que simbòlicament engegava el motor d'aquest gran complex tenyit de "rosso corsa". 

La inauguració del parc només ha comptat amb l'assistència del Secretari d'Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, i del Secretari General de la Presidència, Quim Nin. Sense rastre de cap conseller ni del president Carles Puigdemont. 

El Red Force, l'atracció que està de moda 

L'atracció més sol·licitada, com era d'esperar, ha estat el Red Force, l'accelerador vertical de 112 metres d'alçada que permet viure la sensació que senten els pilots de Fórmula 1 quan condueixen un monoplaça. Les vagonetes en forma de monoplaça agafen els 180 quilòmetres per hora en cinc segons i té una caiguda en picat amb inclinació màxima de 90 graus. Tot això en un recorregut de 880 metres que es recorren en poc més de 100 segons. Han estat molts els vips que han pujat al Red Force –l'accelerador vertical de 112 metres d'alçada. Tots han coincidit en afirmar que "la sensació és brutal" i que el temps que dura se'ls fa curt. Arturo Valls, Ares Teixidó, Mireia Canalda, Elena Furiase, Santi Millán, Edurne, entre molts altres, han assegurat que se'ls ha fet curt i asseguren que repetiran. Els periodistes i altres convidats també han tingut l'oportunitat de poder descarregar adrenalina a bord d'una vagoneta en forma de monoplaça.

Els assistents tampoc han perdut l'oportunitat de poder pujar a les Thrill Towers -dues torres en forma de pistó gegant- que provoquen una sensació de caiguda lliure impressionant.

Una de les anècdotes negatives que ha deixat aquesta inauguració ha estat l'avaria en una de les sensacions del parc, la Ferrari Experience. Aquesta zona ha estat més de dues fora de servei mentre es reparava la incidència. Un cop solucionat, els assistents a la inauguració del parc ja han pogut gaudir-ne i sobretot han pogut ser partícips de l'estrena del simulador tipus omnimax "Racing Legends". Aquesta atracció porta al visitant a fer un viatge per la història de la marca. A més a més, els visitants han pogut veure les habilitats que tenen com a pilots de Fórmula 1 utilitzant els simuladors de conducció.

Per altra banda, la Maranello Grand Race, un circuit de més de 570 metres, no estava obert al públic, ja que estaven acabant de fer els últims retocs per demà.
 

Un panell on una assitent virtual dona instruccions abans d'accedir al simulador, tipus omnimax Foto: Jonathan Oca


L'apunt

Amb l'obertura del parc han donat feina a més de 400 persones, segons el director general de PortAventura, Fernando Aldecoa, qui destaca també que durant la construcció del Ferrari Land hi han treballat més de 550 persones de més de cinquanta empreses, tant nacionals com internacionals. Cal recordar que les obres han durat dos anys i s'ha invertit més de 100 milions d'euros.

El mateix director ha destacat que ja estan preparats per encarar la Setmana Santa i la temporada d'estiu, que espera que siguin "exitoses".