El Pla de Santa Maria millorarà el pavelló municipal gràcies als pressupostos participatius. En l'edició d'enguany, s'han recollit un total de 148 butlletes, algunes amb un únic vot i, la majoria incloïa el suport a tres propostes diferents.
Un cop fet el recompte, la proposta que va obtenir el major nombre de suports, amb un total de 98 vots, va ser la de millores al pavelló, que ha resultat guanyadora en aquest procés de participació ciutadana. El projecte consisteix en la instal·lació d’un nou sistema de megafonia per millorar la comunicació durant els esdeveniments i activitats esportives, la reparació de les goteres per eliminar les filtracions d’aigua i garantir, així, la seguretat dels usuaris i la preservació de les instal·lacions: col·locació de miralls i ancoratges per facilitar l’entrenament esportiu.
Segona i tercera proposta
La segona proposta més votada, amb 76 vots, ha estat la de millora de l’accessibilitat a les voreres per tal que totes les persones, independentment de la seva edat o capacitat física, puguin desplaçar-se amb seguretat i comoditat per les voreres del Pla de Santa Maria, creant així un entorn més inclusiu i millorant la seguretat dels vianants. Tot i no haver guanyat, l’Ajuntament ha declarat que estudiarà la viabilitat de desenvolupar-la en fases futures, atès l’interès que ha despertat entre la població.
La tercera proposta més votada, amb 66 vots, ha estat la de l’arranjament del terra de la planta baixa de l’edifici històric de les escoles.