L'edifici popularment conegut com a Kal Pobre ha aparegut aquesta setmana tapiat. Després de més d'una dècada ocupat per part de diferents persones, en algunes etapes exercint com a centre social obert al barri i en altres simplement com a habitatge per a persones sense sostre, sembla que finalment els maons donen pas a una nova etapa.
No és el primer desallotjament que transcorre en aquesta edificació catalogada com a Bé d'Interès Cultural Local (BCIL). Durant l'etapa posterior al 15-M, al 2011 i 2012, va ser punt de reunió de l'assemblea local d'aquest moviment i també d'altres moviments socials de la ciutat. El seu cap visible, conegut amb el pseudònim Bukle, va liderar un període en què els veïns veien bé l'ocupació i fins i tot van arribar a un acord amb la propietat a canvi de tenir-ne cura i arreglar cambres i el jardí interior. Finalment, va canviar de mans i l'acord va quedar en no res. Bankia, la nova propietària, va ordenar el desallotjament al 2013. Igualment, no es va optar per tapiar l'entrada, un fet que va possibilitar l'accés de nou d'altres ocupes. Discussions internes entre els membres de la Plataforma Creativa Kal Pobre, organitzadors de diferents activitats per al veïnat, van traslladar-se fins i tot a la façana, on encara avui és visible una pintada que diu: "No al Bukle". De Bankia va passar a Solvia, actual titular, que finalment ha assolit el seu objectiu.
El número 6 del carrer dels Descalços es troba en mal estat, segons assenyalen alguns veïns. Segons informa el Diari Més, els Mossos d'Esquadra van acompanyar la comitiva judicial aquest passat dimecres per tal de fer fora els habitants. Aquest palau anteriorment conegut com a Casa Bertran, del segle XVIII, es posarà ara a la venda, això sí, sabent que caldrà una reforma a fons en una edificació catalogada.
Portes tapiades: Kal Pobre encara una nova etapa després de més d'una dècada ocupat
L'edifici catalogat com a BCIL serà venut per part de Solvia, l'actual propietària
ARA A PORTADA
-
Una vintena de famílies de Reus, sense plaça a I3: «No hi ha prou oferta a l'escola pública» Sandra Pérez
-
Salut i l'Ajuntament de Valls estudiaran la fòrmula per a la futura gestió del Pius Hospital TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Tarragona adjudica l'estudi sobre la qualitat de l'aire al terme municipal a la UPC TarragonaDigital
-
Els millors plans per gaudir del cap de setmana de maig a la demarcació de Tarragona TarragonaDigital
-
Jordi Garcia, entrenador del Reus Deportiu: «Havíem treballat molt bé durant vuit anys, només faltava culminar-ho» Sandra Pérez
Publicat el 20 de maig de 2022 a les 10:50
Et pot interessar
-
Societat L'Arboç cedeix a la Generalitat un terreny per fer-hi habitatge social
-
Societat Tot a punt per iniciar les obres de transformació de paisatges fluvials del Vendrell en zones verdes
-
Societat Uns 800 escolars de Tarragona se sumen un any més a la iniciativa Let's Clean Up Europe
-
Societat La futura bassa naturalitzada del RENATUReus recuperarà i aprofitarà l'aigua de la depuradora