Primàries és una de les candidatures independentistes que es presenten aquest 14 de febrer. A la demarcació de Tarragona, la llista la lidera Carles Prats. La formació proposa de "fer la independència aplicant el mandat del Primer d'Octubre i regenerar la política catalana mitjançant l'aprofundiment en la democràcia directa i participativa per tal de fer possible la resolució dels problemes i l'assoliment dels reptes que té la circumscripció electoral de Tarragona", tal com van assegurar els candidats que van assistir a l'acte electoral presencial central al Balcó del Mediterrani de Tarragona el passat dissabte, 6 de febrer.
El cap de llista, Carles Prats Cot, biòleg reusenc vinculat a organitzacions ecologistes del Camp i exdiputat del Parlament de Catalunya, va denunciar "la traïció dels partits que estaven aplegats sota la marca Junts pel Sí perquè no van executar el mandat del referèndum del Primer d'Octubre i van acceptar la decisió del president Puigdemont i del seu govern sense cap debat a la cambra catalana d'aleshores, l'any 2017". El número 2, Biel Ferrer Puig, de Reus, filòleg, professor de Llengua Catalana i Literatura, exdirector del Centre de Normalització Lingüística de Reus i expresident d'Òmnium Baix Camp, va exposar "la necessitat de fer la independència per tal d'abaixar les ràtios a les aules de les escoles i dels instituts i de fer respectar la llengua catalana en tots els àmbit socials per tal d'aturar la substitució que pateix encara".
Andreu Bartolomé i Regué, número 3, de Siurana (Cornudella de Montsant, Priorat), mestre, pastor, restaurador i objector fiscal, va defensar la idea que Primàries Catalunya "no es presenta pas a les eleccions per a aplicar el programa electoral d'un partit, sinó per a aplicar el mandat democràtic de tot un poble que el Primer d'Octubre de 2017 va votar i va guanyar la independència de Catalunya". La número 4, Maria Montserrat Pérez i Martínez, resident a Reus, analista de laboratori a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona, va afirmar que per tal de tenir un sistema sanitari de qualitat i de poder liquidar les llistes d'espera per a intervencions quirúrgiques als hospitals catalans "és indispensable fer la independència".
També hi van intervenir la número 9, Dora Altés Segalà, de Reus, directora d'una residència de gent gran, postgrau en gestió de residències geriàtriques i màster en recursos humans; l'11, Joan Ramon Llaó Solé, de L'Hospitalet de l'Infant – Vandellòs, mestre jubilat i pagès; el 13, Ferran Moreno Castillón, de Pratdip, advocat, jutge, restaurador i curador de gent gran.
Germán González Flores, número 6, de Flix, un filòleg que viu i treballa a Anglaterra, i Clàudia Salat Canela, de Valls, que és doctora en Biomedicina i investigadora de Biotecnologia a la UPF, no van poder ser-hi físicament, a l'acte, però van enviar-hi un vídeo de suport a la tasca de fidelitat al Primer d'Octubre.
El número 16, Carles Vilella Sánchez, de Tarragona, operador de clavegueram; el candidat suplent Cristóbal Fernández García, jubilat i activista tortosí, i Albert Granell Fort, un tarragoní estudiant de Doctorat de Química a la URV i músic, van intervenir per tal d'expressar la "satisfacció" d'haver pogut prendre part a les primàries obertes, un mecanisme que permetia de participar-hi a qualsevol persona amb ganes d'aportar la seva pròpia idea del país.
"La diversitat i la transversalitat de la llista hi és ben palesa, però els uneix la ferma determinació de fer la independència de Catalunya mitjançant l'aplicació del mandat vigent del referèndum legítim, legal i vinculant del Primer d'Octubre de 2017 i la voluntat de regeneració de la política catalana atesa la peremptòria necessitat d'aprofundir en la democràcia directa i participativa, als antípodes de la partitocràcia, és a dir, del control de la voluntat de les bases per part de les elits i de les cúpules corruptes del partits polítics catalans processistes", segons Biel Ferrer, que també és responsable de la coordinació de la campanya electoral de Primàries Catalunya a Tarragona.
Primàries defensa que «sense la independència Tarragona no progressarà»
La formació liderada per Carles Prats concorre als comicis del 14 de febrer amb l'objectiu de defensar el mandat de l'1-O
ARA A PORTADA
-
-
La victòria electoral de Klein s'acaba imposant a Cambrils després de dos anys «agitats» Sandra Pérez
-
Salou: dos anys còmodes per a Pere Granados amb Hard Rock i la capitalitat cultural marcant l'agenda Antonio Ramos Llauradó
-
Què fer el cap de setmana del 30 i 31 de maig i 1 de juny a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
-
Illa garanteix als inversors coreans que la planta de Mont-roig tirarà endavant malgrat el rebuig ecologista Bernat Surroca Albet
Publicat el 10 de febrer de 2021 a les 09:42
Et pot interessar
-
Societat Alerten d'atacs contra les colònies felines de Reus i altres incidents amb els gats comunitaris
-
Societat La Barnahus aconsegueix reduir el temps dels procediments judicials a Tarragona i Lleida
-
Societat Un estudi fet a Tarragona alerta que l'exposició al fum del tabac és un «perill» especialment pels infants
-
Societat El Mercat Central de Tarragona torna a cuinar el peix fresc dels clients els divendres i dissabtes
-
Societat La connexió Tarragona i Salou-PortAventura, tallada per unes obres
-
Societat L'alcalde d’Aiguamúrcia Òscar Sendra, nou vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya