Programa d'actes per al 8-M a Reus

Entre institucions i entitats s'han previst una quarantena llarga d'actes de tota mena

Publicat el 22 de febrer de 2022 a les 10:05

El programa per al 8 de març a Reus compta amb una quarantena d'actes impulsats tant per l'Ajuntament com per altres institucions, col·lectius i entitats locals. Aquesta programació s'ha dissenyat, segons el consistori, per «reivindicar i promoure una societat més justa, integradora, lliure i equitativa per les dones i els homes». Vol servir, també, per «fer reflexionar sobre quines accions queden pendents per avançar cap a aquest model social».

 

Tot plegat a través de les 46 propostes previstes amb l'acte institucional del 8 de març al centre. Enguany serà l'artista reusenca Marta Roigé qui llegirà la declaració institucional d'aquesta data. El programa començarà aquest dimecres, 23 de febrer, a les dues del migdia, amb el dinar de migas organitzat per l'Associació de Dones Blanca Almendro al Centre Cívic Mestral.

 

El mateix dimecres, als rentadors del Casal de les Dones, a les sis de la tarda es clourà l'exposició «Cícliques i creatives» del Projecte Atlanta. La programació acabarà el dijous 24 de març amb la darrera sessió dels tallers d'autodefensa feminista. Aquest taller comptarà amb quatre sessions, incloent-hi les dels dijous 3, 10 i 17 de març, i se celebraran a la Palma a càrrec del Casal de Joves.

 

Programa d'actes del Dia Internacional de les Dones a Reus

Dimecres 23 de febrer

Dinar de «migas» organitzat per l'Associació de Dones Blanca Almendro. A les 14.00 h al Centre Cívic Mestral, cal inscripció prèvia.

— Cloenda de l'exposició «Cícliques i creatives» a càrrec de Projecte Atlanta. A les 18.00 h als Rentadors del Casal de les Dones.

 

Dijous 24 de febrer

—  «Contes a cau d'orella», narració de contes igualitaris a càrrec d'Alba Garcia Magaña. A les 17.30 h a la Biblioteca Pere Anguera.

 

Dimarts 1 de març

— «Crea la teva ecopancarta», a les 17.00 h al Casal de Joves de la Palma.

 

Dimecres 2 de març

— Xerrada «El postpart: el gran desconegut», a les 18.45 h A Mas Pintat, organitzada per l'Associació Mareus.

 

Dijous 3 de març

— Punt d'informació de serveis per a les dones / Punt violeta i Multicolor. A les 10.00 h a la plaça del Prim.

Taller d'autodefensa feminista, a les 19.00 h a la Palma.

 

Divendres 4 de març

— Club Blau amb «La Blancaneu i els set nans polits», a les 17.30 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

Exposició i col·loqui «La belleza imposición rebeldía», a les 19.00 h a la sala d'actes del Casal de les Dones, organitzada pel PSC de Reus.

 

Dissabte 5 de març

Jornada de versos transfeministes «EmpoderART», a les 18.00 h al Jardí de la Casa Rull, organitzat per H2O, l'Hora Violeta i el Casal de Joves de la Palma.

 

Dilluns 7 de març

Cinema solidari: projecció de «La bicicleta verde» a les 8.30 h a l'Institut Baix Camp organitzada per Solidaritat i Cooperació.

Cicle de cinema amb mirada feminista «La Ventafocs» (6-12 anys), a les 16.45 h a l'escola Alberich i Casas.

LECXIT escola General Prim «descobrim històries de dones» a les 17.00 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

— Club Verd «El peix número catorze» a càrrec de Patrícia Domingo, a les 17.30 h a la Biblioteca Pere Anguera.

 

Dimarts 8 de març

Acte institucional amb lectura de Marta Roigé, a les 10.00 h al saló de plens de l'Ajuntament de Reus.

LECXIT 4t escola Prat de la Riba «descobrim històries de dones», a les 16.30 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

LECXIT 4t escola Sant Bernat Calbó «descobrim històries de dones», a les 17.00 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

 

Dimecres 9 de març

Cicle de cinema amb mirada feminista «El vent entre les canyes» (3-9 anys) a les 16.45 h a l'escola Alberich i Casas.

Projecció del documental «Por ser mujer» i col·loqui posterior a càrrec de la seva directora, Mercedes Resino, a les 18.00 h al Centre Cívic Llevant.

 

Dijous 10 de març

Xerrada «emprenedores de prop», a les 12.00 h a la sala d'actes del Casal de les Dones.

Contes «la Cotorra m'ha dit» a càrrec de Sarah Sabaté, a les 17.30 h a la Biblioteca Pere Anguera.

Inauguració de l'exposició d'il·lustracions i presentació del llibre «Morder la manzana» a càrrec de Lola Vendetta, a les 19.00 h als rentadors del Casal de les Dones.

Taller d'autodefensa feminista, a les 19.00 h a la Palma.

 

Divendres 11 de març

Cicle de cinema amb mirada feminista «Al sostre del món» (6-12 anys), a les 16.45 h a l'escola Alberich i Casas.

Xerrada sobre el llibre «La bruixa que no volia ser princesa» a càrrec de l'autora, Susanna Isern, a les 17.30 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

«Feminismes», conversatori amb Meritxell Benedí Altés, presidenta de l'Institut Català de les Dones i Noemí Llauradó Sans, vicealcaldessa de Reus. Acte conduït per Eva Ferran Roig, presidenta d'ERC Reus. També s'inaugurarà l'exposició «La lluita per l'oportunitat de viure; les dones durant la Segona República, la guerra, el franquisme i la construcció de la democràcia». A les 18.00 h al Casal Foment.

Club de lectura feminista «Alicia en un mundo real», a les 18.30 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

Monòleg «Deslenguada» a càrrec de Lourdes Bayonas, a les 19.30 h al Cafè del Teatre Bartrina, organitzat pel PSC de Reus.

 

Dissabte 12 de març

Vermut feminista, a les 12.00 h al Jardí de la Casa Rull, organitzat pel Casal de les Dones, Reus Cultura i H2O.

 

Dimarts 15 de març

Cinefòrum feminista, a les 19.00 h a Cal Massó, organitzat pel Casal de Joves, el Casal de les Dones i Joves Referents d'Igualtat.

 

Dimecres 16 de març

Presentació de la desena edició de la Cursa de les Dones, a les 11.00 h a la sala de premsa de l'Ajuntament de Reus.

 

Dijous 17 de març

«L'emprenedoria femenina» Reus Espais Vius, a les 10.00 h a la sala d'actes del Casal de les Dones.

Xerrada «La justícia a l'abast de les dones», amb la intervenció d'Anna M. Deusedes Valls i M. Pilar Esteban Rodríguez, a les 17.00 h a la sala d'actes del Casal de les Dones. Organitza l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Reus.

Taller d'autodefensa feminista, a les 19.00 h a la Palma.

 

Divendres 18 de març

Xerrada «Dona, autoestima i visió de futur» a càrrec de Tsunamis García, a les 18.15 h als rentadors del Casal de les Dones.

 

Dimarts 22 de març

Xerrada «Corresponsabilitat Social a les Empreses» amb Joana Amat, presidenta de FIDEM, i Daniel Faura, president d'ACCID, a les 9.30 h a la Cambra de Comerç de Reus.

 

Dimecres 23 de març

Club vermell «La història dels bonobos amb ulleres» i «Contes a cau d'orella» a càrrec d'Alba Garcia Magaña, a les 17.30 h a la Biblioteca Xavier Amorós.

 

Dijous 24 de març

— «Contes a cau d'orella» a càrrec d'Alba Garcia Magaña, a les 17.30 h a la Biblioteca Pere Anguera.

Taller d'autodefensa feminista, a les 19.00 h a la Palma.