
El Servei Meteorològic de Catalunya informa que s'esperen nevades a la vessant nord del Pirineu Occidental, a la serralada prelitoral de Tarragona i Barcelona i a les zones altes de les comarques de la Catalunya Central.
Així doncs, es pot superar el llindar de gruixos de més de 5 cm a cotes superiors a 700 metres durant el dia, a les comarques de La Vall d’Aran, Alt Ribagorça, Pallars Sobirà, Terra Alta, Priorat, Baix Camp, Alt Camp, Conca de Barberà, Anoia, Segarra, Bages, Osona, La selva i Vallès Oriental. S’esperen nevades al vessant nord del Pirineu a totes les cotes. A la resta del país la cota de neu baixarà fins els 600 metres al llarg del matí.
Protecció Civil manté també la prealerta del pla INUNCAT per pluges i mal estat de la mar
Protecció Civil de la Generalitat (DGPC), d'acord amb les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar.
L’episodi de pluges que s’espera per avui dimecres afectarà a les comarques del litoral i prelitoral de Tarragona, Barcelona i sud de Girona. Les precipitacions localment podran anar acompanyades de tempesta, calamarsa o calabruix i el llindar que es pot superar és el de 20 l/m2 en una hora.
L’episodi de pluges que s’espera per avui dimecres afectarà a les comarques del litoral i prelitoral de Tarragona, Barcelona i sud de Girona. Les precipitacions localment podran anar acompanyades de tempesta, calamarsa o calabruix i el llindar que es pot superar és el de 20 l/m2 en una hora.
Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha emès una PREALERTA del Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per forts vents. Segons les previsions meteorològiques s’espera un episodi de risc per vent que començarà avui a la tarda i s’allargarà durant el dia de dijous.
Es preveu que durant la tarda d’avui dimecres i tot el dia de demà el vent bufarà de component nord amb ratxes màximes superiors a 90 km/h al terç nord i extrem sud del país.
En aquest aquest sentit, Protecció Civil recomana a la ciutadania fer seguiment de la previsió meteorològiques i l’estat de la xarxa viària si han de realitzar desplaçaments i estar atents a possibles afectacions a la normal activitat, inclòs el transport escolar.
El Servei Català de Trànsit (SCT) , en cas de conducció amb neu recomana tenir en compte les següents recomanacions:
Conduir amb suavitat.
No frenar bruscament.
Reduir la velocitat per facilitar l'adherència i evitar lliscaments.
Augmentar la distància de seguretat.
Seguir les roderes o empremtes deixades per altres vehicles.
No avançar si no és necessari.
Portar les cadenes per si són necessàries.
Quan cauen els primers flocs de neu es produeixen els mateixos efectes que quan cauen les primeres gotes de pluja (barreja d'aigua, pols i greix) i transformen el paviment en una pista molt lliscant.
Protecció Civil de la Generalitat també recorda: |
---|
Fer seguiment de possibles incidències al twitter @emergenciescat i fer seguiment de les condicions meteorològiques a través dels mitjans de comunicació i del twitter @meteocat .
Davant del fred intens, recordeu també els consells per a l’ús correcte d’estufes i calefactors Extremar les precaucions en cas d’haver d’agafar el cotxe. Si us hi heu de desplaçar, i abans d’iniciar qualsevol trajecte, informeu-vos de les rutes a seguir, i de l’estat de la xarxa viària a través del twitter @transit .
Davant la formació de plaques de gel a la via pública, no només els conductors sinó també els vianants cal que extremin les precaucions trucar al telèfon 112 per a qualsevol tipus d’emergència.
Consulteu tots els consells de nevades a: www.gencat.cat/interior/nevades
|