Els sindicats calculen que el tancament de les plantes afectaria uns 200 treballadors directes i més de 500 d'indirectes. També reclamen el desbloqueig d'un nou conveni laboral i han acordat no fer hores extra en aquesta parada, un fet que avisen que podria endarrerir la recàrrega de combustible de la planta.
L'acció informativa que s'ha dut a terme aquest dissabte i diumenge es repetirà els dies 1, 4 i 5 de novembre.
Les reivindicacions dels treballadors
Entre les demandes dels treballadors, destaca l'acord per un nou conveni col·lectiu on s'inclogui l'ampliació d'un any de la clàusula d'ocupació després del tancament de les centrals i l'inici del desmantellament de l'última planta nuclear. Es tracta d'una situació que coincidirà amb el canvi de titularitat de l'equipament, que passarà a ser d'ENRESA."No tenim cap reivindicació econòmica, la nostra pretensió és que quan tanqui l'últim grup nuclear (Vandellòs II l'any 2035) s'estengui la garantia d'ocupació un any més al canvi de titularitat", ha defensat el secretari de CCOO d'ANAV, Joaquim Bielsa. Els sindicats apunten que el tancament de les plantes podrien afectar més de 200 llocs de feina directes i més de 500 d'indirectes.
A la vegada, els sindicats denuncien que ANAV encara no ha desenvolupat el pacte al qual es va arribar el 2020 en el marc del Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima (PNIEC), que consistia en millorar i reglamentar les condicions de la plantilla actual perquè poguessin treballar durant els desmantellament com a personal qualificat.
Sense hores extres durant la parada
En aquest context, els treballadors han acordat no treballar cap hora extra durant la parada actual de la planta d'Ascó, que es troba enmig de les tasques de recàrrega de combustible des d'aquest dilluns.Aquest fet, alerten els sindicats, pot endarrerir la posada en marxa de l'equipament. En aquest sentit, aquest dimarts 31 d'octubre, sindicats i ANAV tenen prevista una nova reunió.