Quan plou a Coma-ruga, millor en caiac que en cotxe

Les fortes pluges deixen un cop més carrers completament inundats en aquest nucli del Vendrell

Publicat el 17 d’agost de 2022 a les 07:29

Alguns carrers del nucli marítim de Coma-ruga han tornat a patir inundacions per les pluges d'aquest dimarts 16 d'agost. Principalment la zona de l'avinguda de Brisamar i els seus voltants. És un fet tan habitual que ja no sobta, tot i que de tant en tant apareixen algunes imatges que criden l'atenció.

 

Com la d'unes persones que aquest dimarts recorrien aquests carrers amb un caiac inflable, amb l'ajut dels rems. L'acumulació d'aigua era tan gran que era més fàcil moure's amb aquesta embarcació que a peu o amb cotxe. Això és el que han volgut fer alguns veïns aquest dimarts i també el dimecres al matí, quan les escenes s'han repetit.

 

Un problema endèmic a Coma-ruga

El problema de les inundacions a Coma-ruga és endèmic i, fins ara, no s'hi ha trobat solució. Cada cop que hi ha una pluja una mica intensa, molts carrers queden completament negats. Els veïns fa temps que lamenten la situació, però encara no s'ha impulsat cap iniciativa per contrarestar el problema.

 

Fa més d'un any, el regidor de Via Pública, Alfons Herrera, va apuntar que els fons Next Generation podien ser una oportunitat. En declaracions a RTV el Vendrell, assegurava que es podia fer un dipòsit d'aigües pluvials en aquesta zona que evitaria les inundacions. Tindria 6.000 metres cúbics i estaria situat a sota de la plaça dels Enamorats.

 

[tweet]1559859637226291200[/tweet]

 

El dipòsit recolliria l'aigua de la pluja i l'impulsaria cap al mar mitjançant un sistema de bombament. Un projecte que tindria un cost de quatre milions d'euros i que se subvencionaria amb els fons europeus. Des d'aleshores, però, no s'ha tornat a saber res més sobre aquesta opció.

 

Una altra estació de bombament, la que està a Sant Salvador, va començar a funcionar fa uns mesos. De totes maneres, es va comprovar que no evitava l'entrada d'aigua de mar a la plaça quan hi havia temporals.