Es tracta d'un dels projectes estrella de l'actual alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, durant la campanya electoral. La ministra també ha anunciat l'imminent signatura del traspàs de l'N-340 o la construcció d'un pont com a alternativa d'accés al polígon entrevies, entre altres.
La ministra de Transports s'ha reunit aquest dijous al matí amb l'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales; el secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores; i el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Santiago Castellà. La trobada ha servit per posar sobre la taula quatre projectes "que transformaran la ciutat" i que el Ministeri es compromet a impulsar, tal com ha anunciat Raquel Sánchez i ha celebrat Viñuales.
El primer és el projecte de la nova Rambla del Mar, una actuació que canviarà la Part Baixa de Tarragona, i que preveu ampliar la via que hi ha a tocar de les vies del tren per convertir-la en una zona per a vianants. La previsió és alliberar 20.000 metres quadrats de l'espai ferroviari que, actualment, estan en desús i transformar l'actual carrer del Mar "en el futur centre neuràlgic" del barri del Port. La ministra ha subratllat que, finalment, Adif ha trobat la solució tècnica que permet donar llum verda al futur passeig.
Cessió de carreteres
Sánchez també ha confirmat que aquest estiu està previst signar el conveni de cessió de l'N-340, l'N-340a i T-11, tal com ja va avançar aquest dilluns el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, durant una visita institucional a la ciutat. L'acord permetrà executar diverses accions de millora de mobilitat més urbana en les tres vies.Pel que fa a la T-11, l'objectiu és impulsar la mobilitat a peu i en bicicleta als barris de l'Albada, la Floresta i Parc Riu Clar. De la mateixa manera, també s'habilitarà un carril bici a l'N-340 direcció Llevant. Al tram de l'N-340a, just davant del Tanatori Municipal, la previsió és rehabilitar la carretera, millorar-ne la il·luminació i construir una vorera per a vianants.
En aquest sentit, la ministra de Transports també ha anunciat que s'ampliarà el pont sobre el riu Francolí per facilitar la circulació de bicicletes i el pas de vianants. A més a més, s'instal·laran pantalles per reduir la contaminació acústica dels veïns de la zona de Parc Francolí, Joan XXIII, Tarragona 2 i Aqüeducte.