L'Ajuntament de Tarragona ha anunciat que l'accés del trànsit rodat i l'aparcament a la plaça Monsterrat Bertran (anteriorment coneguda com a Arce Ochotorena) quedarà prohibit, des de divendres 14 de març a les 20 hores i fins al diumenge 16 de març, a les 20 hores. El motiu d'aquestes restriccions són els treballs de prospecció geofísica que es duran a terme a l'entorn de l'Amfiteatre aquest cap de setmana. Les zones en les quals es farà la prospecció són la mateixa plaça Montserrat Bertran, un segment del carrer Robert d'Aguiló i una part del pati de l'escola El Miracle.
Els objectius d'aquests treballs són d'una banda, obtenir major informació de tot el conjunt arqueològic de l'Amfiteatre i poder-lo traslladar al Pla Director, però alhora també es fan per tal de localitzar amb exactitud les restes arqueològiques de l'entorn. La tècnica del georadar consisteix en un instrument que fa prospeccions simples en espais localitzats i que ho trasllada, a nivell informàtic a uns resultats volumètrics i tridimensionals. Això permet generar visualitzacions del subsol a diferents profunditats i materials. La tècnica és no invasiva i d'alta resolució.
Aquests treballs estaven previstos de cara al cap de setmana del 8 i 9 de març, però les previsions meteorológiques de pluja han fet que l'Ajuntament de Tarragona hagi decidit retardar una setmana les prospeccions.