«Reus és l'origen de Gaudí», aquesta afirmació vertebrarà, a partir d'ara, la marca i l'estratègia de promoció turística de la ciutat. La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha presentat aquest dilluns la nova imatge corporativa que es farà servir per vendre Reus a fora per atraure visitants. La defineix com «un pas més enllà en el posicionament estratègic de la ciutat».
Fa gairebé un any ja es va presentar una nova marca turística, «Reus, ciutat amb geni». Ara s'ha decidit canviar-la de nou per reivindicar específicament la figura de l'arquitecte amb la marca «GaudíReus». Un canvi del qual no se n'ha fet públic el pressupost.
Caelles ha afirmat que s'està treballant per aconseguir línies de subvenció europees, que seran menors de les que s'havien previst inicialment. No n'ha aclarit la quantia, assegurant que preferia fer-ho quan se certifiquessin els ajuts a rebre. La presentació en societat de la marca serà el World Padel Tour, «el moment oportú per posicionar-nos amb aquesta marca Gaudí, que es conegui arreu del món», explica la regidora.
Ha insistit especialment en el potencial d'aquest esdeveniment esportiu al qual el govern local s'ha implicat de manera tan notable. A més de fer-se evident a la pista de pàdel que s'està construint al bell mig de la plaça del Mercadal, la cartelleria també s'instal·larà, i quedarà fixada, al Pavelló Olímpic.
A grans trets, aquesta nova marca se centra a reivindicar Reus com la ciutat on va néixer Gaudí i la que el va convertir en un geni. «No es pot entendre Gaudí sense entendre Reus, que és el seu origen», ha repetit insistentment Montserrat Caelles. «És una reivindicació d'un procés intensiu de posicionament i reivindicació que Gaudí, sens dubte, és de Reus i el seu origen és Reus».
Més enllà de voler intensificar conflictes comarcals per l'origen de l'arquitecte, Caelles ha deixat entreveure que la reivindicació del personatge es fa enfront de Barcelona. Malgrat no haver-hi executat cap obra, el govern de Reus vol treure rèdit de l'actiu que suposa el nom d'Antoni Gaudí. Un motor turístic important per la capital del país del qual la capital del Baix Camp no es vol quedar enrere.
Caelles ha recordat que Reus és la segona ciutat en patrimoni modernista. «Això ha sigut gràcies a grans arquitectes que, o eren de la nostra ciutat, o la nostra ciutat era un referent». Per evidenciar-ho, ha afirmat la regidora, «els millors arquitectes havien de fer obra a la ciutat de Reus per poder acabar sent genials, magnífics i completant les seves carreres».