Sant Joan omple d'actes Tarragona

Consulta totes les activitats programades

Publicat el 19 de juny de 2015 a les 09:59
Actualitzat el 01 d’octubre de 2023 a les 18:11

 


Tal i com ja es va presentar en roda de premsa, enguany la nit de Sant Joan recuperarà la revetlla a la Rambla Nova i donarà una major rellevància al foc, com a element principal d’aquesta festa amb més espai itinerant i més força. I és que totes les bèsties de foc de la ciutat, juntament amb el ball de diables, la colla de diables Voramar i els acompanyants convidats enguany: els Diables del Morell i la Colla de Diables de les Borges del Camp sortiran a partir de les onze de la nit des de la Plaça de les Cols i seguiran pel carrer Major fins arribar a la Rambla Nova, davant del Teatre Tarragona on faran la carretillada final, que donarà pas a la revetlla.

El concert de la revetlla es farà al tram final de la Rambla Nova, tocant al Balcó del Mediterrani, amb l’actuació de la Ghetto Orquestra. A més, enguany els Xiquets de Tarragona se sumen a la celebració de la nit més curta de l’any, amb una proposta d’activitats infantils a la tarda i una sessió de DJ’s a la nit, a la plaça del Rei.
 
PROGRAMA D'ACTES SANT JOAN 2015
Dissabte 20 de juny. Els desvetllament nocturn dels ninots de les foguerades
 
23.55 h,  des de la pl. del Fòrum fins a la pl. dels Sedassos. Desvetllament nocturn dels Ninots de les Foguerades. Coorganitzen: Ball de Serrallonga, Víbria i Colla Voramar del Serrallo.
Itinerari:Plaça Fòrum, Merceria, Cols, Major, Misericòrdia i Sedassos.
 
24.30 h, aproximadament, en arribar a la pl. dels Sedassos.  Tast popular de la primera mamadeta de la temporada amenitzada amb la millor música del moment.
Organitzen: Ball de Serrallonga, Víbria i Colla Voramar del Serrallo.
L’organització us recomana el consum moderat i responsable de begudes alcohòliques.
 
Dimarts 23 de juny. Nit de Sant Joan a Tarragona, la nit més curta de l’any
 
17 h, plaça del Rei. Activitats per a la canalla. Inflables i tallers fins les 20 h.
Organitza: Xiquets de Tarragona
 
18.30 h, des del cim del Canigó. Arribada a terres tarragonines del Foc de Sant Joan en relleus.
Organitza: Colla Diables Voramar del Serrallo i Víbria.

19 h, aparcament del Mercat de Bonavista. 'Bonarock', concert amb 'Abre ke paso', 'Maneras de vivir', 'No apto' i 'De luto'. Fins al tancament.
 
19.30 h, plaça del Ball de Diables. Tradicional Moscatellada de Sant Joan. A les portes de la nit més curta de l’any cal carregar piles. Moscatell per als grans i coca i xocolata per als més petits. Donarà el tret de sortida la sorollosa traca disparada per la Pirotècnia Igual. Preus populars
Organitza: Ball de Diables de Tarragona
 
20 h, Serrallo. Rebuda del Foc, proclama, sorollosa tronada, foguerada i ninot. Organitzen: Colla Diables Voramar del Serrallo i Víbria.
 
23 h, des de la plaça de les Cols. Cercavila de Foc: el ball de diables, el drac, el bou,  la víbria, el griu,  la colla de diables Voramar, acompanyats dels convidats, els Diables del Morell i la Colla de Diables de les Borges del Camp s’uneixen a la celebració de la nit més màgica.
Itinerari: Plaça de les Cols, Major, baixada Misericòrdia, Portalet, Sant Agustí i Rambla Nova fins el Teatre Tarragona.
 
23.45 h, Rambla Nova tram del balcó del mediterrani, grans carretillades finals i encesa de la foguera on cremaran els tradicionals ninots que just fa uns dies feien la seva baixada des de la Part Alta.
 
24 h,  Rambla Nova,  davant el monument a Roger de Llúria. Revetlla de Sant Joan a càrrec de la Ghetto Orquestra, les millors versions musicals al servei de la nit més curta de l’any. Amenitzarà la mitja part la Xaranga Tocabemolls.
 
24 h, Plaça del Rei, Nit de Sant Joan amb els Xiquets! Jordi Gilabert i Jordi Borrero Jobo  faran de les seves seleccions musicals una divertida i desenfadada manera de viure la de la nit més curta de l’any.
Organitza: Xiquets de Tarragona
 
Dimecres  24. Diada de Sant Joan
 
19:30 h,  plaça de la Font. Castells amb les colles de la Ciutat:  Xiquets de Tarragona, Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo i  Castellers Sant Pere i Sant Pau.
Cada colla intervindrà per torn rotatiu, decidit prèviament per sorteig. La diada constarà de tres rondes; la colla que no completi les tres construccions pot arribar a realitzar fins a dues tandes més, havent d’intentar construccions superiors a les ja bastides,  mantenint sempre l’ordre sortejat.