El Govern ha iniciat la tramitació per declarar Bé Cultural d'Interès Nacional l'antic palau de Ca l'Ardiaca de Tarragona. El Departament de Cultura ha obert l'expedient per la seva declaració, en la categoria de Monument Històric, després que la Direcció General del Patrimoni Cultural emetés l'informe favorable de la seva incoació el 19 de setembre d'enguany.
La resolució s'ha publicat aquest dilluns al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. L'obertura de l'expedient comporta la suspensió de la tramitació de les llicències de parcel·lació, edificació o enderrocament a la zona afectada, i també la suspensió dels efectes de les llicències ja concedides.
Tot i això, el Departament de Cultura pot autoritzar les obres que no perjudiquin els valors culturals del bé. Segons recull la resolució aquesta autorització ha de ser prèvia a la concessió de la llicència municipal, llevat que es tracti de llicències concedides abans d'aquesta publicació.
S'inicia la tramitació per declarar Bé Cultural d'Interès Nacional l'edifici de Ca l'Ardiaca de Tarragona
L'obertura de l'expedient suposa la suspensió de les llicències concedides i l'edificació a la zona afectada
ARA A PORTADA
-
«Teníem ganes de tornar a l'escola perquè l'estiu és repetitiu»: arrenca el curs a Tarragona TarragonaDigital
-
El Camp de Tarragona registra una davallada de més del 20% en les matrícules d'I3 en una dècada TarragonaDigital
-
Protecció Civil recomana evitar desplaçaments no imprescindibles a Tarragona per pluges intenses TarragonaDigital
-
Portes obertes de la Diada 2025: què pots visitar gratis a Catalunya per l'Onze de Setembre Lluís Girona Boffi
-
ERC demana explicacions a l'alcalde Viñuales «per la contractació de detectius privats» a l'EMT TarragonaDigital
Publicat el 09 d’octubre de 2023 a les 12:05
Actualitzat el 09 d’octubre de 2023 a les 12:14
Et pot interessar
-
Societat Duesaigües col·locarà la primera «Llamborda del record» per a homenatjar a l’Elisa Cardona i Ollé
-
Societat Reus estrena la nova programació dels Centres Cívics i Casals Municipals amb més activitats i espais inclusius
-
Societat Nou tancament important a Reus: la Terrassa del Gaudí Centre també abaixa la persiana
-
Societat Santa Coloma de Queralt estrena noves places d'aparcament de «petó i adeu»
-
Societat Prades celebra la festa de la Mare de Déu de l'Abellera amb la benvinguda del nou rector
-
Societat El GTP de Valls descobrirà els indrets més sorprenents del Teatre Principal