La darrera pel·lícula de Neus Ballús, Sis dies corrents, va inaugurar ahir al vespre el Festival Internacional de Cinema de Tarragona, REC Tarragona. La projecció va ser l'última preestrena del film a Catalunya abans que divendres arribi a les sales de cinema de tot l'Estat. En una entrevista a l'ACN, Ballús celebra la bona acollida que la cinta ha tingut fins ara en diferents festivals, on ha rebut premis dels jurats i del públic.
Per la seva banda, el REC Tarragona oferirà fins el 8 de desembre una vintena d'estrenes estatals i internacionals de diferents gèneres, en una 21a edició que manté el format híbrid, pel qual també es podrà veure una selecció complementària de pel·lícules a través de la plataforma Filmin.
"En moments he temut haver arriscat massa", reconeix la directora. Sis dies corrents és en la seva opinió una cinta "arriscada, amb un sistema de treball diferent". Una de les particularitats és que no hi ha actors professionals, sinó que són personatges reals amb els quals va treballar durant dos anys abans de començar a rodar. "Aporten la seva experiència com a lampistes. Cada setmana quedàvem, fèiem proves, per preparar-los per estar tranquils davant de càmera, jugar i entrar en un procés creatiu en el qual no havien estat mai", explica Ballús.
Així, el procés complet del film ha estat de sis anys, un temps que per ella no és un problema, sinó més aviat una reivindicació. "Defenso profundament l'slow cinema. Per mi el cine és alguna cosa que vols oferir a la societat contemporània que has de reflexionar i pair", sosté.
A Sis dies corrents, Ballús busca que la gent es plantegi com gestiona la diferència entre persones. "És un tema que em preocupa molt, és la base de molts dels problemes que tenim com a societat, tant a nivell íntim com global", afirma. Tot plegat en un context d'una empresa de lampistes de Barcelona en la qual "hi ha racisme". De tota manera, la directora assegura que és un sector en el qual estan més avançats que en el conjunt de la societat "en la gestió de la convivència en la diversitat. De fet, és l'entorn en el qual es movia el seu pare, i en el qual per Ballús "hi ha molta incorrecció política però a vegades a través dels actes demostren que són menys racisme que en altres entorns més políticament correctes com el cine i la cultura".
[h3]21a edició del REC[/h3]
La vintena d'estrenes que es projectaran durant el festival es reparteixen a les diverses seccions. Òpera Prima és en la qual diferents pel·lícules competiran pel premi del certamen, reservada per a primers films de nous directors. A més a més, el REC Tarragona s'obre a recordar aquells cineastes que ja han passat per la graella del festival en edicions anteriors i que s'han consagrat amb els anys, així com propostes alternatives arribades des d'Àsia, països àrabs o llatinoamèrica.
"Hem treballat la capacitat social i terapèutica de la cultura i esperem que el públic ens visiti, que es faci seu el festival, i que sigui un dels espais per gaudir de la vida", ha afirmat el director del certamen, Javier García Puerto.
«Sis dies corrents» enceta un REC Tarragona amb més espais i una vintena d'estrenes
El festival de cinema tarragoní arriba a la 21a edició amb un format híbrid
ARA A PORTADA
-
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets TarragonaDigital
-
-
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme TarragonaDigital
-
-
Apareixen excrements en una piscina de Tarragona i detecten uns inesperats responsables TarragonaDigital
Publicat el 02 de desembre de 2021 a les 09:29
Et pot interessar
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal
-
Societat La Xarxa Vendrellenca exigeix la millora del manteniment i la neteja de les illes de contenidors
-
Societat Denuncien que el 94% dels refugis climàtics de Tarragona han estat tancats durant l'onada de calor