El Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha derivat a la demarcació de Tarragona un segon contingent de vuit refugiats sirians afectats pel terratrèmol a Turquia, registrat el passat mes de febrer.
En total, són 161 les persones que han arribat aquest divendres a Torrejón de Ardoz (Madrid). Es tracta de 36 famílies, quatre de les quals són monoparentals. Del grup de refugiats, el 47% són dones i el 46% són menors d'edat. Totes elles seran derivades a itineraris d'acompanyament individualitzat amb els quals es treballarà per la seva integració a la societat. Segons informa el govern espanyol, la majoria dels refugiats seran traslladats al País Valencià, seguit de Madrid, Màlaga i Huelva.
El primer contingent de refugiats que es va derivar a Tarragona va arribar al març, amb sis persones. L'acció responia al pla de reassentament de refugiats aprovat per la Moncloa, que té per objectiu donar resposta a la crida internacional que l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) havia fet arran del sisme a Turquia i Síria, que va deixar més de 50.000 morts.
Tarragona acull un segon grup de refugiats afectats pel terratrèmol de Turquia
Es tracat d'un segon contingent de vuit refugiats sirians afectats pel sisme
Publicat el 19 de maig de 2023 a les 15:32
Actualitzat el 19 de maig de 2023 a les 15:57
Et pot interessar
-
Societat El Portal Nou de Valls tindrà càmeres de seguretat
-
Societat Més d'una cinquantena d'estudiants finalitzen el programa Talent Jove de Física i Matemàtiques a Tarragona
-
Societat Adif destina 9 milions a millorar els passos superiors del tram ferroviari entre Vandellòs i Tarragona
-
Societat Reus tindrà les primeres bateries per emmagatzemar energia renovable de Catalunya
-
Societat La 'Taxa Justa' i la millora del porta a porta centren una nova campanya a Mont-roig
-
Societat La Biblioteca Carles Cardó de Valls estrena nou horari durant l'estiu
ARA A PORTADA