El 700 aniversari de la festa major de Santa Tecla a Tarragona arribarà carregat d'actes, però per veure els més multitudinaris caldrà esperar a 2022. En la presentació de la commemoració, el tècnic de cultura Xavier Gonzàlez ha assegurat que el cost global de l'any d'actes arribarà al milió d'euros, 800.000 dels quals corresponents a la Santa Tecla 2022. La pandèmia ha fet trastocar els plans del grup promotor, que ha reservat els actes de divulgació i de reflexió per a aquesta pròxima festa major.
La programació pretén recordar aquesta efemèride i posar en valor l'evolució que des de llavors ha viscut la festa fins a l'actualitat. "És el moment de treure pit, de fer bandera amb un projecte compartit, transversal, que compta amb la implicació de tots els departaments de l'Ajuntament així com d'entitats i de la ciutadania en general", ha expressat l'alcalde de la ciutat, Pau Ricomà.
La programació girarà al voltant de quatre grans eixos: reflexió, divulgació, grans espectacles i creació local i participativa. A causa de la covid-19, l'activitat més divulgativa i de format reduït serà la què donarà el tret de sortida a la celebració aquest proper setembre, amb un cicle de conferències, xerrades i visites guiades que aproparan al ciutadà a allò que va passar ara fa 700 anys. També s'estrenarà un documental que, a partir d'entrevistes a persones vinculades a Santa Tecla, vol ser un homenatge al caire popular de la festa major.
El seu gruix d'activitat serà durant la Santa Tecla del 2022, amb tot un seguit d'actes de carrer i d'alta participació. Així, el 12 de setembre de 2022, la commemoració acollirà un espectacle inaugural, de gran format, ideat pel director de teatre Marc Chornet i el músic i compositor Roger Conesa. L'obra s'endinsarà en del teatre medieval per oferir una mirada contemporània de la nostra cultura popular amb l'objectiu d'aprofitar l'aproximació a l'origen de la festa per repensar culturalment què és allò que fa sentir tarragoní, quina és la identitat col·lectiva de la ciutat i quin missatge es vol transmetre a l'exterior.
El 25 de setembre de 2022, la catedral acollirà el concert de cloenda, en el qual s'interpretarà una peça musical de creació nova, obra del compositor Josep Vila. L'espectacle, La Catedral del so, estarà dirigit pel tarragoní Xavier Pastrana, i comptarà amb la participació de les corals i altres col·lectius musicals de la ciutat.
Tarragona doblarà el pressupost de Santa Tecla per celebrar el 700 aniversari de la festa major
El pròxim dilluns es commemora l'efemèride de l'arribada de la relíquia del braç de la patrona a la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de maig de 2021 a les 13:26
Et pot interessar
-
Societat Reus canvia l'ubicació de la nova estació d'autobusos després de l'oposició veïnal
-
Societat Els productes del Camp de Tarragona, presents en el dinar de la conferencia de presidents de Barcelona
-
Societat L'EMT de Tarragona manté la bonificació del 50% en tots els abonaments fins a final d'any
-
Societat Comenen les esperades obres de remodelació de la plaça de la Cinquena Promoció de Sant Pere i Sant Pau
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024