El conseller del grup municipal del PSC, Berni Álvarez, ha lamentat avui la pèrdua d'un altre esdeveniment esportiu a la ciutat: "Tarragona podria haver gaudit d'un partit de pretemporada de bàsquet amb dos grans clubs, com són el Joventut de Badalona i el València", ha assenyalat.
Álvarez recorda que ja és el tercer cop que la ciutat perd un esdeveniment esportiu en poc més d'un any: "Aquesta incapacitat del govern municipal paralitza la ciutat i denota que no volen portar la ciutat a un nivell esportiu molt millor". Al juliol del 2019, el govern municipal va descartar acollir el torneig de bàsquet 3x3 i ser el municipi que tindria el centre de tecnificació de referència a tot l'Estat d'aquest nou esport olímpic.
Al desembre de l'any passat, el govern local també van renunciar a que Tarragona fos una de les seus del Mundial d'Handbol Femení. I, segons Álvarez "aquest any ens trobem que no es mostren disposats a acollir un partit de pretemporada".
Fa dues setmanes, el Club Joventut Badalona i el València Bàsquet Club van posar-se en contacte amb Álvarez per mostrar la seva disposició a jugar un partit de la pretemporada a Tarragona, costejant-se ells mateixos les despeses de viatge i allotjament. Álvarez ho va comunicar a la conselleria d'Esports: "Ens consta que ho estaven estudiant i al principi ho van rebre com una bona notícia, però després van arribar els entrebancs".
[noticia]37852[/noticia]
Finalment, el govern municipal ha anunciat a Álvarez que per problemes "logístics i econòmics", el partit de dos clubs de l'ACB no es durà a terme: "Hi ha bastant decepció i desconfiança del sector envers el consistori; aquest partit hagués donat visibilitat i bona publicitat a la ciutat", afirma el conseller socialista.
El PSC ha denunciat la "incapacitat" d'aquest govern municipal a l'hora de realitzar qualsevol mena d'acció. Ja que un cop coneguda la notícia que Tarragona no acollirà aquest partit, l'Ajuntament de Salou va mostrar la seva disposició a celebrar-lo i a finals d'agost la capital de la Costa Daurada serà el municipi on es jugui aquest partit de pretemporada.
Davant d'aquesta situació, Álvarez mostra la seva preocupació per la complexitat que hi ha en aquest govern municipal de tirar endavant qualsevol esdeveniment esportiu d'alt nivell: "Tot això, denota manca de capacitat política i gestora i falta de lideratge territorial".
Segons el conseller socialista, un dels motius perquè no se celebri el partit de bàsquet a la ciutat és perquè costaria molts diners instal·lar de nou el parquet del Palau d'Esports. Com a resposta a aquestes afirmacions, Álvarez remarca que la Generalitat fa setmanes que té sobre la taula un conveni de cessió d'ús temporal del Palau d'Esports, en el que tots els partits hi estan d'acord.
Aquest document permetria realitzar les inversions necessàries i l'obertura del recinte per als diferents clubs esportius de la ciutat. Segons Álvarez aquest esdeveniment haguera estat un bon punt de partida per la reobertura del Palau d'Esports i posar-lo a disposició de l'esport base de tota la ciutat. Després de descartar el pavelló de l'Anella Mediterrània, es van buscar alternatives com el poliesportiu del Serrallo o el de Riuclar, però s'havien d'instal·lar uns humidificadors que segons el govern municipal també tenien un cost elevat.
Tarragona perd un partit de pretemporada de l'ACB a causa del parquet del Palau d'Esports
Ho ha anunciat el regidor del PSC i entrenador del CBT Berni Álvarez
Publicat el 10 d’agost de 2020 a les 10:44
Et pot interessar
-
Societat La Barnahus aconsegueix reduir el temps dels procediments judicials a Tarragona i Lleida
-
Societat Un estudi fet a Tarragona alerta que l'exposició al fum del tabac és un «perill» especialment pels infants
-
Societat El Mercat Central de Tarragona torna a cuinar el peix fresc dels clients els divendres i dissabtes
-
Societat Alerten d'atacs contra les colònies felines de Reus i altres incidents amb els gats comunitaris
-
Societat La connexió Tarragona i Salou-PortAventura, tallada per unes obres
-
Societat L'alcalde d’Aiguamúrcia Òscar Sendra, nou vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya