L'Ajuntament de Tarragona i altres agents, com Protecció Civil, es reuniran aquest divendres a la Sala dels Tarragonins Il·lustres en la que serà la primera reunió de treball per establir un protocol d’actuació davant una onada de calor. Aquesta decisió que es va prendre fa uns dies, arriba quan aquesta onada ja s'està esvaint. La reunió serà presidida per l'alcalde en funcions, José Luis Martín (PP).
Sembla que les temperatures comencen a normalitzar-se després d'uns dies de rècord en els quals ha perdut la vida sis persones per un cop de calor, com ha confirmat el Departament de Salut.
El primer cas es va registrar el 2 d'agost, quan un home, que va ser trobat en un carrer de Constantí, va ingressar a l'UCI de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona per un cop de calor i va morir dos dies després, el 4 d'agost. El segon va ser el 3 d'agost, quan un home va ingressar en estat crític a l’Hospital Clínic de Barcelona. Havia estat atès pel Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) per un cop de calor a la capital catalana i traslladat a l'Hospital Clínic, on va acabar morint. El 4 d'agost, va ingressar a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona un home d'uns 60 anys en estat molt crític i va morir la mateixa tarda. Finalment, el 7 d'agost, va morir un home, de 41 anys, a Tortosa per cop de calor. La víctima es va trobar indisposada a la via pública i va morir a MC Mutual de Tortosa.
Les dues que restaven per comptabilitzar són la de l'home, de 62 anys, que va morir el passat
7 d'agost, a la via pública de Barcelona i la d'un altre home, de 45 anys, que va morir el passat 6 d'agost, a l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida. Salut ha conclòs que la causa de la mort en tots dos casos ha estat un cop de calor. Salut ja havia confirmat que les altes temperatures van causar la mort de quatre persones més aquest mes d'agost; dos a Tarragona, una a Tortosa i una més a Barcelona.
Consells per afrontar la calor
En cas d'onada de calor, s'aconsella hidratar-se sovint i veure molta aigua; evitar sortir al carrer en hores de màxima insolació -especialment al migdia- i fer esport en les hores de menys calor. també es recomanable fer àpats lleugers que ajudin a recuperar sals minerals, i evitar menjars molt calents o que aportin moltes calories.
Sempre que sigui possible, és recomanables estar en llocs frescos, i en cas de molta sensació de calor, és útil mullar-se la cara i fins i tot la roba, o prendre una dutxa o un bany fresc. Pel que fa a la roba, es recomana dur-ne de fresca, lleugera i de colors clars, posar-se gorra o barret i utilitzar protecció solar. A casa, es bo baixar les persianes i evitar que el sol entri directament, i no obrir les finestres quan la temperatura exterior és més alta que la interior.
D'altra banda, és especialment important que els col·lectius més vulnerables com persones amb malalties cròniques, mainada i gent gran, cal que s'hidratin sovint, encara que no tinguin sensació de set, i en cas de familiars o veïns que viuen sols, visitar-los i assegurar-se que s'hidraten.
Tarragona vol establir un protocol per onada de calor quan aquesta ja s'esvaeix
Aquest divendres es portarà a terme la primera reunió de treball entre l'Ajuntament i diferents agents per elaborar-lo
Ara a portada
-
Política Tarragona adjudica el nou contracte de la brossa a Urbaser: divisió total al plenari Antonio Ramos Llauradó
-
Política La nova ordenança de terrasses de Tarragona entrarà en vigor en les pròximes setmanes TarragonaDigital
-
Societat CCOO afirma que les negociacions per aprovar el conveni de PortAventura World «estan encallades» TarragonaDigital
-
Societat Els nivells de reverberació a l'escola Prat de la Riba de Reus superen els llindars recomanats TarragonaDigital
-
Política Cambrils destinarà un romanent de 7 milions d'euros a sanejar el deute i garantir l'estabilitat TarragonaDigital
Publicat el 09 d’agost de 2018 a les 16:44
Et pot interessar
-
Societat Calafell acull una nova edició del Sex Education Film Festival
-
Societat Tarragona celebrarà una missa en record del papa Francesc
-
Societat Localitzen a Valls les restes de la ciutat ibera de Kissa, «la petita Pompeia de Tarragona»
-
Societat Creu Roja selecciona 90 socorristes per treballar a les platges de Tarragona durant aquest estiu