Totes les dades: èxit en el transport adaptat a la Conca de Barberà

L'Espluga de Francolí i Montblanc són aquells municipis que més persones usuàries tenen

Publicat el 23 de març de 2022 a les 10:45

Un total de trenta-una persones van utilitzar durant el 2021 el servei de transport adaptat del Consell Comarcal de la Conca de Barberà. Aquest servei té per objecte el trasllat a centres de dia de persones amb discapacitat, persones grans amb dependència i/o persones grans amb diagnòstic de demència que no poden fer ús del transport ordinari i que presenten dificultat de mobilitat.

 

L'Espluga de Francolí i Montblanc són aquells municipis que més persones usuàries en tenen tot i que es dóna servei a tota la comarca. Pel que fa al centre de dia municipal de Blancafort i el centre de dia de la Residència Jaume I de l'Espluga de Francolí, són aquells que més persones recepcionen.

 

Com a dades més estadístiques, el perfil de les persones que fan servir aquest servei són dones. La mitjana d'edat de les persones transportades és de 79 anys (dona 80 anys / home 75 anys). El 19% de les persones transportades tenen discapacitat.

 

A més, el 23% de les persones transportades tenen reconeixement de disminució, amb la mitjana del 80% de grau. El 32% de les persones transportades tenen demència diagnosticada.

 

L’empresa que gestiona el servei (per mitjà de concessió amb el Consell Comarcal) és Ambulancias Civera i actualment hi ha dues rutes a la comarca. Una amb inici a Sarral i l’altra a Vimbodí i Poblet.