UGT ha demanat aquest dilluns que l'aeroport de Reus ampliï el seu horari per tal d'acollir més passatgers i donar un millor servei a tota la Costa Daurada. Segons el sindicat el fet que la infraestructura no obri fins a les vuit del matí li fa perdre la possibilitat de tenir molts vols, especialment nacionals, que operen a primera hora. També han reclamat que torni a servir com a base de mercaderies, ja que han afirmat hi ha empreses de l'entorn que hi estan interessades per transportar contenidors. Les mancances les han atribuït a una manca de voluntat política, tant des de la direcció d'Aena com dels representants i alcaldes del territori, als quals han acusat de fer "batalles de campanar".
El secretari general d'UGT a Tarragona, Joan Llort, ha afirmat que "la infraestructura està infrautilitzada". Per Llort "no pot ser" que l'aeroport de Reus obri a les vuit del matí, ja que això fa que no hi hagi vols nacionals ni de sortida cap a Europa, perquè surten a primera hora. "Hi perden la Costa Daurada i tots els serveis de la Costa Daurada", ha indicat. Segons el representant sindical, amb més disponibilitat l'aeroport atrauria més vols i més passatgers i fins i tot suposaria una oportunitat per als creueristes del Port de Tarragona, que podrien volar a Reus per embarcar als vaixells.
D'altra banda, des del sindicat també han remarcat que respecte fa una dècada, l'aeroport ha perdut uns 700.000 passatgers, i ho han atribuït a la gestió estacional que fa Aena des del 2013. Amb tot, el delegat d'UGT a l'aeroport de Reus, Carlos Tomás, ha assegurat que tenen constància que hi ha "sol·licituds d'empreses per volar en altres horaris i es queden al calaix".
A més, Tomás ha considerat que l'ampliació de la terminal que s'està realitzant no permetrà incrementar el nombre de passatgers, ja que l'obra està destinada a "donar un servei adequat al trànsit que ja hi ha" ara com ara. "A l'estiu la instal·lació està saturada, però podríem acollir més trànsit de passatgers" si s'ampliessin les instal·lacions, ha exposat Tomás. Per contra, a l'hivern no hi ha trànsit perquè els horaris no són bons.
L'aeroport de Reus a l'estiu està operatiu de les vuit del matí fins a la mitjanit, mentre que a l'hivern també obre a les vuit però tanca a les deu del vespre. Fa uns anys la situació era diferent, ja que durant tot l'any hi havia un horari únic, de dos quarts de sis del matí a mitjanit. Això permetia tenir vols nacionals, que s'han perdut.
També han explicat que hi hauria empreses interessades a fer servir l'aeroport per transportar mercaderies. Una possibilitat que fa uns anys també es produïa. De fet el 2010 va ser el que més mercaderies es van moure a la infraestructura, amb 246.000 tones. Actualment falta equipament i personal per poder oferir el servei. Per UGT tan sols caldria posar un hangar i un control de contenidors, a més d'ampliar els horaris, ja que aquests vols operen principalment de nit.
Amb tot, des d'UGT han apuntat que hi ha aeroports amb menys passatgers que estan oberts les 24 hores i han assegurat que si això no passa a Reus, és per falta de voluntat política. Membres del sindicat s'han reunit amb els ajuntaments del territori per exposar-los la situació però després "cadascú es mira el seu melic", ha lamentat Llort. "Falta sentiment de territori", ha etzibat. A més ha apuntat que la taula estratègica de l'aeroport de Reus serveix més per analitzar dades que no pas per planificar estratègicament el futur de la instal·lació.
Com a exemple han posat l'aeroport de Vitòria, que té menys passatgers que el de Reus però que gràcies a la pressió dels polítics de la zona han aconseguit que operi les 24 hores i que s'hi transportin mercaderies. "Deixem perdre una oportunitat turística i logística", ha assenyalat Llort.
UGT demana que l'aeroport de Reus ampliï el seu horari i torni a acollir mercaderies
El sindicat assegura que la infraestructura està desaprofitada i ho atribueix a una manca de voluntat política
ARA A PORTADA
-
«Teníem ganes de tornar a l'escola perquè l'estiu és repetitiu»: arrenca el curs a Tarragona TarragonaDigital
-
El Camp de Tarragona registra una davallada de més del 20% en les matrícules d'I3 en una dècada TarragonaDigital
-
Protecció Civil recomana evitar desplaçaments no imprescindibles a Tarragona per pluges intenses TarragonaDigital
-
Portes obertes de la Diada 2025: què pots visitar gratis a Catalunya per l'Onze de Setembre Lluís Girona Boffi
-
ERC demana explicacions a l'alcalde Viñuales «per la contractació de detectius privats» a l'EMT TarragonaDigital
Publicat el 22 de juliol de 2019 a les 14:02
Et pot interessar
-
Societat Duesaigües col·locarà la primera «Llamborda del record» per a homenatjar a l’Elisa Cardona i Ollé
-
Societat Reus estrena la nova programació dels Centres Cívics i Casals Municipals amb més activitats i espais inclusius
-
Societat Nou tancament important a Reus: la Terrassa del Gaudí Centre també abaixa la persiana
-
Societat Santa Coloma de Queralt estrena noves places d'aparcament de «petó i adeu»
-
Societat Prades celebra la festa de la Mare de Déu de l'Abellera amb la benvinguda del nou rector
-
Societat El GTP de Valls descobrirà els indrets més sorprenents del Teatre Principal