Un miler de places en cursos als centres cívics de Tarragona

Entre les novetats hi ha Introducció a l'àrab, Privacitat i seguretat a internet i Monogràfic de la cuina macrobiòtica

Publicat el 16 de gener de 2014 a les 17:00
La nova programació dels centres cívics de la ciutat s'enceta el pròxim dia tres de febrer. S’ofereixen 76 monogràfics amb un total de 984 places. Per aquest nou trimestre es mantenen trenta activitats infantils a més a més de les cinc ludoteques que estaran obertes de dilluns a divendres a la tarda i on s’han previst activitats complementàries per donar cabuda a tots els infants que acudeixen a les ludoteques municipals. 
 
Pel que fa als monogràfics que s’oferten, la majoria dels professionals i docents són gent de la ciutat de Tarragona o, si més no, de poblacions properes. «Volem aprofitar el potencial del territori, ja que hi ha molt de talent que volem que comparteixin la seva experiència mitjançant aquests cursos monogràfics», remarca la regidora de Centres Cívics, Joventut, Cooperació i Espais Públics, Ivana Martínez. «Aquesta aposta formativa als centres cívics s’emmarca en el canvi que va iniciar l’equip de govern municipal transformant el caràcter assistencial d’aquests equipaments en centres socio-culturals», afegeix.

Els cursos monogràfics estan dividits en 6 categories
·         Noves Tecnologies: Desprès de l’èxit de la passada tardor, mantenim els monogràfics d’informàtica afegint-ne novetats com PRIVACITAT I SEGURETAT A INTERNET. Així mateix, continuem potenciant la fotografia i l’ús d’aquesta en les xarxes socials com l’Instagram, fent partícips a la comunitat @igerstgn i realitzant el monogràfic “Instagram: Compartint emocionals visuals”. Com els cursos de fotografia ja estan consolidats i continuem tenint demanda, l’Ajuntament oferta novetats com un curs d’introducció a la càmera compacta, macrofotografia o foto d’aproximació. Pel que fa als cursos de photoshop, s’ofereixen novetats específiques com fotografia antiga o en blanc i negre, entre d’altres.
 
·         Expressió artística: L’Ajuntament continua oferint la possibilitat de desenvolupar la creativitat oferint nous cursos com una petita introducció al patchwork,  agulles de pit racionalitzables anomenades Nines mini jo, o collarets de trapilho i argil·la polimèrica,  a banda de continuar oferint els monogràfics de pintura, restauració de mobles, etc.
 
·         Habilitats: S’fereixen 10 monogràfics orientats a augmentar el coneixement i la destresa com un taller on dissenyarem i confeccionarem una faldilla, un pastís de xuxes, i es repeteix el monogràfic de la declaració de la renda després de l’èxit de la primavera passada, entre d’altres.
 
·         Disciplines: Es consoliden activitats com són la dansa del ventre, la salsa, el tai-chi i la zumba i apostem per les noves tendències oferint una Masterclass de swing i lindy hop que segur que causarà furor.
 
·         Idiomes: Es consolida l’oferta d’iniciació als idiomes i a més es pot trobar alguna novetat com el curs d’introducció a l’àrab, com una de les llengües del mediterrani, ja que s’apropen els Jocs del Mediterrani de 2017.
 
·         Cuina: Es continuen oferint cursos a demanda dels usuaris, i és per això que tornen els cursos amb el cuiner David Solé, amb els seus arrossos, suquets i aperitius per quedar bé. També s’ofereixen novetats salades com la cuina del salmó o la cuina amb algues (oferint així una major varietat gastronòmica – cuina macrobiòtica) i novetats dolces com la realització d’un pastís de fondant, entre d’altres.

 
Per altra banda, en la línia de donar contingut als halls del centre cívic, aquesta primavera s’oferten un total de 8 exposicions diferents on, a banda de les de creació pròpia que són les dels alumnes de fotografia de la tardor 2013 i la del III Concurs de pintura, entitats com els Instagramers de Tarragona, l’AE Fent camí, l’Associació Tarracoart i el Museu d’Història de Tarragona participen cedintexposicions.
 
El pressupost total pels cursos monogràfics és de 27.370 euros
 
Les preinscripcions començaran el pròxim dilluns 20 de gener a les nou del matí i es faran a traves del web de centres cívics on s’efectuaran per rigorós ordre d’arribada de la web de l’Ajuntament i es confirmaran un cop rebut l'ingrés del preu públic corresponents, aquestes finalitzaran amb l’exhauriment de les places de cadascun dels monogràfics.
 
«L’èxit d’aquests cursos es demostra en què la campanya anterior vam rebre un total de 417 preinscripcions el primer dia d’obertura de places. En concret, un total de 215 durant la primera hora. L’anterior campanya on un total del 94% de les places totals vàrem quedar cobertes i, fins i tot, amb llista d’espera de molts dels monogràfics», explica la regidora de Centres Cívics, Ivana Martínez.
 
Aquest programa es distribuirà en 80 punts de tota la ciutat perquè arribi al major número de ciutadans possible. A la vegada s’ha obert la pàgina web amb la informació perquè els ciutadans la puguin consultar i informar-se abans que s’obri el període de preinscripció que està previst que sigui el dilluns dia 20 de gener. A partir de llavors els ciutadans podran fer la preinscripció a través del web municipal.
 

Activitats dels centres cívics de Tarragona.