[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cs0hgr87fls[/youtube]
Des de 2020 Tarragona ha entrat a formar part de la xarxa Viles Florides com la vila florida més gran de Catalunya. Aquesta iniciativa promou la transformació dels pobles i ciutats de Catalunya a través d'espais verds urbans i enjardinats, i posa en valor la riquesa natural i paisatgística. Amb aquesta filosofia, doncs, reconeix públicament aquells indrets que són un exemple a seguir en aquest àmbit.
Durant el mes de maig de 2021, la ciutat serà guardonada amb un grau de distinció, les Flors d'Honor, atorgat per integrants de la Confederació d'Horticultura Ornamental de Catalunya i, per tal d'acompanyar aquesta distinció, l'Ajuntament ha tirat endavant una sèrie d'accions divulgatives que tenen l'objectiu de visibilitzar i posar en valor l'activitat que la ciutat genera en l'àmbit dels parcs i jardins, la natura i la sostenibilitat.
D'aquesta manera, la pàgina web municipal des d'avui inclou diversos recursos i fa una crida a la participació ciutadana. D'una banda, hi destaca el mapa d'espais verds de Tarragona, que localitza els diversos parcs i jardins ubans i també els indrets d'interès natural que ens envolten. El mapa inclou informació sobre aquests espais, així com imatges, que permeten als ciutadans planificar amb detall una escapada a la natura més propera.
D'altra banda, des de la web també es pot accedir a la galeria d'imatges de tots els espais verds de què disposa la ciutat i també s'hi visualitzaran les imatges que els ciutadans etiquetin amb #TGNVilaFlorida a la xarxa social Instagram.
Finalment, també és destacable la publicació de la primera píndola de la secció TGN Verda, que inclourà l'estrena de l'estrena d'un total de 4 audiovisuals amb experiències al voltant del potencial ecològic i sostenible de la ciutat. El primer vídeo està dedicat al Parc Ecohistòric del Pont del Diable de Tarragona, amb la participació del gerent de l'empresa Limonium, Eduardo Soler.
Crida a la participació ciutadana
Amb motiu de la visita del jurat a Tarragona el proper mes de maig, l'Ajuntament fa una crida als ciutadans per tal que vesteixin els seus balcons i espais a l'aire lliure amb les flors i les plantes que més els agradin. "Volem aconseguir que Tarragona tingui molt de color i demostri la seva estima per la natura. Ens agrada que Tarragona sigui la capital més gran de Catalunya que és vila florida. Pensem que això ens pot ajudar a captar turisme de proximitat i que pot animar altres municipis a treballar per millorar els seus espais verds", remarca el conseller de Medi Ambient i Espais Públics, Xavier Puig.
A més, l'Ajuntament convida a visibilitzar aquesta acció a partir de fotografies o de vídeos, de manera que demana als tarragonins i tarragonines que comparteixin imatges dels seus balcons a les xarxes socials amb l'etiqueta #TGNVilaFlorida.
Les Flors d'Honor
Les Flors d'Honor certifiquen els municipis que participen a Viles Florides i reconeixen la seva aposta per a la millora de l'espai urbà. En el cas de Tarragona, està previst que el jurat que atorga les Flors d'Honor, integrat per membres de la Confederació d'Horticultura Ornamental de Catalunya, visiti la ciutat durant el mes de maig de 2021.
Un nou mapa localitza els parcs i jardins urbans de Tarragona
El consistori enceta una campanya divulgativa per visibilitzar que Tarragona és vila florida
ARA A PORTADA
-
-
La victòria electoral de Klein s'acaba imposant a Cambrils després de dos anys «agitats» Sandra Pérez
-
Salou: dos anys còmodes per a Pere Granados amb Hard Rock i la capitalitat cultural marcant l'agenda Antonio Ramos Llauradó
-
Què fer el cap de setmana del 30 i 31 de maig i 1 de juny a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
-
Illa garanteix als inversors coreans que la planta de Mont-roig tirarà endavant malgrat el rebuig ecologista Bernat Surroca Albet
Publicat el 14 d’abril de 2021 a les 09:15
Et pot interessar
-
Societat Alerten d'atacs contra les colònies felines de Reus i altres incidents amb els gats comunitaris
-
Societat La Barnahus aconsegueix reduir el temps dels procediments judicials a Tarragona i Lleida
-
Societat Un estudi fet a Tarragona alerta que l'exposició al fum del tabac és un «perill» especialment pels infants
-
Societat El Mercat Central de Tarragona torna a cuinar el peix fresc dels clients els divendres i dissabtes
-
Societat La connexió Tarragona i Salou-PortAventura, tallada per unes obres
-
Societat L'alcalde d’Aiguamúrcia Òscar Sendra, nou vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya