S’han tingut en compte projectes que proposin noves oportunitats educatives o bé que millorin la qualitat de les ja existents: introduint nous sistemes d’avaluació, gestió o reconeixement de les activitats, desenvolupant programes que millorin les competències dels/de les participants, incidint en la capacitació del monitoratge o proposant noves figures orientades a facilitar la coordinació de les activitats en entorns lectius i no lectius.
També els projectes que fomentin l'equitat en les activitats organitzades: millorant l’accés a la informació a les famílies, facilitant accessibilitat econòmica pels col·lectius amb risc d'exclusió social, incloent-hi la perspectiva de gènere a l’activitat, o realitzant adaptacions metodològiques per garantir la participació de persones amb necessitats educatives especials.
I, finalment, projectes que fomentin la relació i interdependència entre agents de la comunitat educativa: desenvolupant experiències que reforcin i relacionin aprenentatges en temps lectiu i no lectiu, que connectin espais escolars i comunitaris, i/o que connectin l’escola amb entitats, institucions o equipaments de l’entorn.
Centres educatius i AMPA subvencionats
Així doncs, en la línia de centres educatius, s’han atorgat 25.199,72 euros a les següents escoles:- Escola Font del Lleó, pel projecte Intervenció assistida amb gossos
- Escola Verge del Mar, per a l’actualització de la biblioteca
- Escola General Prim, pel projecte Educació 360
- Escola Alberich i Casas, pel Cicle de Cinema i Educació CineEdu
- Escola Pompeu Fabra, per Teixim ecosistema educatiu 2023-2024
- Escola Prat de la Riba, pel projecte Toc de festa
- Escola Montsant, per Teràpia i activitats assistides amb animals per fomentar l’educació emocional
- Escola Ganxets, per EnganxAR’T
- Escola Marià Fortuny, pel projecte Obrim l’escola
- AMPA Prat de la Riba. Nit de les estrelles
- AMPA Ganxets. Publicació del llibre de la CUCAFERA
- AMiPA Alberich i Casas. Re- BiblioTECH
- AMiPA La Vitxeta: Trobada de tions
- AMPA Pompeu Fabra : Teixim ecosistema educatiu 2023-2024
- AMPA Escola Rubió i Ors. Estimem les nostres tradicions
Cultura popular i iniciatives comunitàries
I, finalment, per a la línia d’entitats sense ànim de lucre s’han subvencionat 11.700,00 euros als següents 6 projectes:- Esplai Fem-nos amics. Projecte curs 2023-2024
- Open Europe. Subvenció per tallers a escoles i altres entitats
- AFFAC, Extraescolars per a tothom
- Centre de Lectura. Projecte la Pe i en Cordi fan ballar a l’escola
- Consell Esportiu Baix Camp. Esport + Baix Camp
- Fundació Mn. Frederic Bara – El racó de pensar