La central nuclear Vandellòs II ha iniciat la 21a recàrrega de combustible aquest dissabte a la matinada per iniciar els treballs de la 21a recàrrega de combustible, que donaran pas a un nou cicle d'operació de 18 mesos.
En aquesta parada, que arriba després d'un cicle d'operació ininterrompuda de 496 dies, està previst executar més de 9.000 ordres de treball, la majoria de les quals corresponen a treballs de manteniment preventiu i inspeccions. El pressupost d'aquesta intervenció a la planta se situa en els 21 milions d'euros. Entre les actuacions més rellevants que es duran a terme destaca, a més de la substitució de 64 dels 157 elements, la inspecció decennal del vas del reactor i de les seves toveres, mitjançant ultrasons. Per a executar les tasques planificades, treballaran a la planta uns 1.000 professionals addicionals.
En els treballs, es continuarà amb la implantació de les últimes modificacions de disseny relacionades amb el projecte de Reforç de la Seguretat derivat de les proves de resistència post Fukushima, contemplades en aquesta parada. Entre les actuacions més rellevants estan les últimes modificacions de disseny derivades del projecte de Reforç de la Seguretat o la digitalització del sistema de control del reactor, treballs de muntatge de la grua auxiliar per a la instal·lació del sistema de venteig filtrat de l'edifici de contenció o instruccions tècniques complementàries emeses pel Consell de Seguretat Nuclear.
L'actuació més destacada emmarcada en aquest projecte és la instal·lació del sistema de venteig filtrat de la contenció, per la qual s'ha habilitat una grua de grans dimensions, amb una capacitat de càrrega de 500 tones. Aquestes activitats redunden en l'augment de la robustesa i la capacitat de resposta de la planta davant successos que poguessin anar més enllà de les seves bases de disseny. Altres actuacions contemplades per a aquesta recàrrega són la implantació del nou sistema de control digital del reactor (SCDR), la revisió dels trens de seguretat o la modernització del sistema de distribució de corrent continu.
Un volum tan significatiu d'activitats requereix que la seva execució vingui precedida d'una planificació prèvia molt detallada i la coordinació per part de totes les unitats organitzatives implicades. El treball es desenvolupa a través de grups multidisciplinaris per coordinar totes les actuacions que es duran a terme, des de la seva fase de preparació fins a la d'execució. Aquesta planificació de tasques, sumada als esforços a l'àrea de prevenció de riscos laborals, a la contractació de personal addicional i a la formació, és clau per aconseguir les fites planificades amb la màxima seguretat i d'acord al calendari previst.
De fet, durant la recàrrega, Vandellòs II duplicarà el nombre de persones que treballen a l'emplaçament en operació normal de la planta. Al voltant de 1.000 professionals de 65 empreses de serveis, la majoria d'ells residents a la demarcació de Tarragona, formaran part de l'equip humà que executa les diferents ordres de treball. Aquest equip, a més de la formació que ha cursat abans de la seva incorporació a la central, ha rebut a ANAV una preparació específica que es determina d'acord al lloc de treball que ocuparà a la planta.
Vandellòs II es desconnecta de la xarxa elèctrica per fer la 21a recàrrega de combustible
S'executaran més de 9.000 ordres de treball i hi treballaran un miler de treballadors més als habituals
Publicat el 30 d’octubre de 2016 a les 08:21
Et pot interessar
-
Societat Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets
-
Societat Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal