VÍDEO Alejandro Fernández s'acomiada de Tarragona amb un discurs «difícil»

Aquest dimarts presentarà la carta de renúncia a l'acta de regidor | Ha dedicat unes paraules a tots els grups municipals

Publicat el 28 de novembre de 2016 a les 15:53
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zCR3k4LSMdI[/youtube]

El nou portaveu del PP al Parlament ha dit adéu al saló de plens de l'Ajuntament de Tarragona. Aquest dilluns, després del plenari en el qual s'han aprovat els pressupostos per al 2017, Alejandro Fernández, fins ara portaveu i líder dels populars al consistori, s'ha acomiadat després de 13 anys trepitjant dia rere dia el terra del consistori. Demà presentarà la carta de renúncia a l'acta de regidor. 

Abans del discurs de comiat de Fernández, l'alcalde, Josep F. Ballesteros li ha dedicat unes paraules. El batlle ha destacat de Fernández la capacitat de fer política i que és un home "molt compromès amb la ciutat que estima". El socialista ha afirmat que "hem tingut grans acords i discrepàncies però és una persona tinc una gran confiança personal amb ell" i sobretot, ha posat damunt la taula que "no ens hem fallat mai".

Després del parlament del batlle, Fernández ha entonat un "discurs difícil", el discurs de comiat. El popular ha estat més de 15 minuts recordant el seu pas per la política a Tarragona i recordant també la figura de l'exregidor del PP, Francesc Ricomà, per haver actuat de mentor quan va entrar a l'ajuntament.

Segons el nou portaveu del PP al Parlament, la "decisió ha estat molt difícil" i ha demanat a l'oposició que el creguin, que "no correspon a cap tipus d'estratègia recaragolada i no és cap tipus de decisió per anar a una zona de confort", ja que ha afegit que "l'Ajuntament de Tarragona i la seva estabilitat és un balneari comparat amb el Parlament". Fernández afirma que ha estat una decisió motivada perquè "jo sóc un polític al 100%, amb càrrec o sense, ara que no estem de moda malgrat que el teu cor et digui una altra cosa, has d'agafar aquesta oportunitat que se't presenta".

Abans d'acabar el seu parlament, el líder del PP Tarragona ha dedicat unes paraules a cadascun dels grups municipals, per a tots hi ha hagut elogi i paraules d'admiració i a algun li ha donat algun consell. A la CUP, "encara que sembli estrany", li ha volgut agrair els apassionants debats i amb el que "he establert una relació de cordialitat". Als cupaires els ha recomanat que siguin prudents i que "compteu fins a tres abans de dir res sobre els companys de consistori",

Per altra banda, entre les més sonades han estat les dedicades al seu soci de govern, Josep M. Prats (UDC), de qui ha dit que es coneixien de feia molt de temps però que "no et coneixia com a persona i ara puc dir que és un tio intel·ligent, divertit i irònic. És evident que no sembles el cantant dels Sex Pistols però és una persona brillant i molt divertida". També ha destacat la figura de Floria, "amb qui he tingut els debats més acarnissats" i segons Alejandro, "qui més s'assembla a mi" i també ha tingut unes paraules per Francesc Roca, "una altra sorpresa". Fernández ha destacat del regidor d'Educació la seva capacitat de diàleg i la seva intel·ligència, així com la seva manera única de veure la ciutat. Per aquest motiu, li ha confiat el projecte del Banc d'Espanya.

Per a l'alcalde també n'hi ha hagut. Fernández s'ha sincerat i li ha dit que entre el 2007 i el 2011, quan "tot t'adorava, a mi em feies una mica ràbia, no podia amb tu". Però tot això ha quedat enrere "És curiós però en l'etapa més difícil he après a valorar-te com a polític i com a persona", ha expressat i li ha dit que "no perdis mai de vista una cosa, passi el que passi, Tarragona serà millor ciutat que quan vas arribar a l'alcaldia i tens el meu reconeixement com a amic i com a polític". Les últimes paraules de Fernández han anat destinades a la seva família.