Els autobusos de l'Empresa Municipal de Transport de Tarragona (EMT) han estat víctimes del llançament de pedres, provocant el trencament dels vidres i el perill que suposa pels usuaris del servei.
Uns actes vandàlics que no és el primer cop que succeeixen a la ciutat. Altres cops han estat atacats a cops de pedra durant el seu servei i trencant les llunes, o s'han trencat marquesines.
L'últim episodi ha succeït al barri de Campclar, en un autobús de la línia 3, que feia el trajecte entre el barri de Bonavista i Torreforta. Segons informa el Diari Més, els atacs es produeixen des d'uns descampats i quan cau la tarda, per no ser vistos durant el llançament i poder fugir.
Uns fets que s'han anat repetint les últimes setmanes, però el resultat no és sempre el trencament dels vidres. Tot i això, els fets poden crear accions de perill, sigui perquè per una possible reacció brusca del conductor de l'autobús o ferir un usuari per una pedrada i estar a prop del vidre que es trenca.
Els fets han provocat la reacció a les xarxes socials, ja que també és molt perillosa pels veïns i veïnes que utilitzen el servei, així com pels que circulen amb un altre vehicle o van a peu.
Queixes per la situació a la zona
La situació és insostenible al barri tarragoní. A través de les xarxes socials, ja s'han queixat de la situació que es va repetint setmana rere setmana al barri de Campclar. «Avui, igual que molts dies, apedreguen els autobusos urbans, i no només una pedrada, han estat tota la tarda a la zona de Campclar tirant pedres als autobusos», assenyalaven.
Davant d'aquesta situació, han criticat la inacció de la Guàrdia Urbana de Tarragona. «Ni han fet una volta la Guàrdia Urbana, és vergonyós la posició de l'equip de govern d'aquest ajuntament», esmentaven.
La perillositat de les pedrades als autobusos de l'EMT és evident i la situació deixa desemparats, tan a viatgers com a conductors. Per aquest motiu, pregunten al govern municipal «què més ha de passar perquè facin la seva feina».
