Setmana rere setmana, carrers de la zona del centre de Reus es despertaven els caps de setmana amb la jardineria pública malmesa i altres danys. Segons ha explicat l'Ajuntament de Reus en un comunicat, des de l'1 de gener i fins al 17 d'abril d'aquest 2023, ja s'han hagut de destinar fins a 7.600 euros per reparar els danys causats per aquests actes de vandalisme.
Primers identificats pels actes vandàlics a Reus
La Guàrdia Urbana de Reus va aconseguir enxampar el passat 10 d'abril dos dels autors d'alguns d'aquests actes incívics. Els van caçar en plena acció al carrer Major de Reus. Els autors arrancaven plantes de les jardineres municipals i les escampaven per terra, obligant el consistori a fer-se càrrec dels treballs de neteja, així com una despesa extraordinària en tractar-se de treballs d'urgència viària.
L'Ordenança de Civisme vigent a Reus preveu sancions de fins a 600 euros per als responsables d'aquests actes.
La policia reusenca manté encara en marxa el dispositiu per identificar més responsables d'aquests actes, que fa mesos que es van repetint cada setmana. Es fa un seguiment amb les càmeres de videovigilància i es mantenen contactes amb els empresaris del sector de l'oci nocturn i els comerciants per ajudar en la investigació.