Entre els dies 7 i 22 del passat mes de gener, diversos establiments dels barris de la Granja i Torreforta, de Tarragona, van ser víctimes de robatoris. Uns fets que els propietaris van posar en coneixement dels Mossos d'Esquadra.
A partir d'aquí, es va iniciar una investigació ràpida que es va tancar amb la detenció d'un home el passat divendres, 28 de gener a Tarragona.
La proximitat entre cadascun dels locals afectats, el 'modus operandi' i la franja horària, van permetre determinar als investigadors que una mateixa persona era l'autora de tres fets que van tenir lloc la matinada del 21 de gener.
Uns incidents que van tenir lloc en poca estona de diferència en un establiment del carrer Montblanc i dos més ubicats al carrer Sant Benilde del barri tarragoní de la Granja.
En tots els robatoris, la manera d'actuar del lladre va ser exactament la mateixa. Accedia a l'interior dels establiments després de forçar la persiana metàl·lica i seguidament la porta principal. D'allà es va emportar dins de les caixes enregistradores i altres objectes de valor.
Simultàniament i de manera conjunta amb efectius de la Guàrdia Urbana de Tarragona, es va augmentar la presència policial a la zona amb l'objectiu de disminuir l'alarma social que havien ocasionat aquests i altres robatoris de les mateixes característiques. Arran de la investigació, es va poder identificar el presumpte autor de tres fets.
El 'modus operandi' del lladre
De resultes de les darreres investigacions es desprèn que el detingut té una alta habitualitat delictiva amb un 'modus operandi' molt concret. Aquest, acostuma a cometre els robatoris forçant els accessos dels comerços amb una eina tipus palanca i sostreu de l’interior diners i aparells electrònics fàcils de col·locar al mercat il·legal. A més, els robatoris els comet en zones properes al lloc on resideix.
L'individu va ser detingut el passat divendres, un home de 32 anys, presumpte autor de tres robatoris amb força a establiments comercials. Aquest intentava fugir quan sortia d'un domicili del carrer Tortosa de Torreforta. L’endemà, el detingut va passar a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Tarragona qui en va decretar la seva llibertat amb càrrecs.